Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorMarkova, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:04Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73642
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49499
dc.description.abstractBakalaura darba autore Kristīne Markova. Darba tēma ir „Lasītprasmes individualizācija un diferenciācija 1. klasē”.Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt darba individualizācijas un diferenciācijas iespējas skolēna lasītprasmes veicināšanai latviešu valodas stundās 1. klasē. Darba teorētiskajā daļā,analizējot Z. Anspokas, A. Lankas, I. Žoglas un citu psihologu un pedagogu darbus, analizēti „diferenciācijas” un „individualizācijas” jēdzieni. Bakalaura darbā dots lasītprasmes apguves teorētiskais pamatojums sākumskolas vecumā, kā arī raksturoti individualizācijas un diferenciācijas psiholoģiski pedagoģiskie līdzekļi. Darba empīriskā pētījuma ar mērķi izzināt tendences skolotāju vidū saistībā ar mācību individualizāciju un diferenciāciju veikta vairāku skolu pedagogu aptauja, ar mērķi konstatēt konkrētā skolotāja realizēto individualizācijas un diferenciācijas pasākumu ietekmi uz skolēnu lasītprasmes rezultātiem veikts pedagoģiskais novērojums, kā arī ar mērķi pilnveidot bērnu pieredzi lasīt un analizēt tekstus saskaņā ar skolēnu individuālajām lasītprasmes attīstības vajadzībām veikts pedagoģiskais darbs ar 1. klases skolēniem (22 bērni 6 – 8 gadu vecumā). Pētījuma rezultātu analīze ļauj izsekot skolēnu lasītprasmes attīstības līmeņa dinamikai: salīdzinot datus, kas bija iegūti pētījuma sākumā un beigās, var secināt, ka šīs prasmes uzlabojas. Iegūtie dati liecina par to, ka, ja darbs tiek individualizēts un diferencēts, tad skolēns ātrāk pilnveido sevi un iemācās lasīt, kas uzlabo viņa emocionālo stāvokli. Nodrošinot individuālo pieeju katram skolēnam, bērni kļūst pašpārliecinātāki un rada vēlmi arī turpmāk iegūt zināšanas. Bakalaura darba apjoms: 48 lapas, 9 attēli, 2 tabulas, 8 pielikumi. 34 literatūras avoti, no tiem: 24 – latviešu valodā, 9 – angļu valodā, 1 – krievu valodā.  
dc.description.abstractThe author of the Bachelor’s paper is Kristīne Markova. The theme of the paper is “Individualisation and Differentiation of Reading Skill in Form 1”. The aim of the work is to study theoretically and empirically the possibilities of individualisation and differentiation of work for fostering pupils’ reading skills in the lessons of the Latvian language in Form 1. In the theoretical part of the paper, on the basis of the analysis of the works written by Z. Anspoka, A. Lanka, I. Žogla and other psychologists, the concepts of “individualisation” and “differentiation” have been analysed. In the Bachelor’s paper, the theoretical substantiation of the reading skill acquisition by pupils, attending elementary school, has been given, as well the psychological and pedagogical means of individualisation and differentiation have been characterized. In the empirical study, with the aim to identify trends existing among teachers in terms of individualisation and differentiation of the learning-and teaching process, a survey, involving teachers from several schools, was carried out; and in order to find out the impact of individualisation and differentiation measures, applied by a particular teacher, on the outcomes of the pupils’ reading skill a pedagogical observation was carried out; and with the aim to improve the children’s experience of reading and analysing texts in accordance with the pupils’individual needs to develop their reading skill, pedagogical work with pupils of Form 1 ( 22 children,aged 6-8 years) was implemented The analysis of the findings of the research study allows tracking the dynamics of the development of the pupils’ reading skill levels: through the comparison of the dataobtained in the beginning and at the end of the research study, a conclusion can be made that these skills have improved. The obtained data indicate that in case the work is individualised and differentiated a pupil improves himself/ herself more quickly and acquires the reading skill, improving his/her emotional condition. Through the individual approach towards each pupil the children become more confident and willing to acquire further knowledge. The amount of the Bachelor paper: 48 pages, 9 figures, 2 tables, 8 attachments, and 34 literature sources, including 24 in Latvian, 9 in English,and 1 in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlatviešu valoda
dc.subjectsākumskola
dc.subjectindividualizācija
dc.subjectdiferenciācija
dc.titleLasītprasmes individualizācija un diferenciācija 1. Klasē
dc.title.alternativeIndividualisation and differentiation of literacy in the first grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record