Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību pilnveides veicināšana pedagoģiskajā procesā
Autor
Pētersone, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Autors: Santa Pētersone Pētījuma tēma: Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību pilnveides veicināšana pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību pilnveides veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Atslēgas vārdi: pamatkustības, fiziskā aktivitāte, pedagoģiskais process, pedagoģiskie paņēmieni. Informācijas iegūšanai par pētāmo objektu tika analizēta pedagoģiski un psiholoģiski zinātniskā literatūra. Izmantotas pedagogu un psihologu R. Karlovskas, A. Kuzņecovas, D.Dzinteres, R.Bošas, I.Elnebijas, I. Bulas – Bitenieces, R. Jansones un citu atziņas. Teorētiskajā daļā aplūkots: 1.Bērnu fiziskās aktivitātes raksturojums; 2.Pamatkustību raksturojums; 3.Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās attīstības raksturojums; 4.Pedagoģiskie paņēmieni pamatkustību pilnveides veicināšanai; 5.Pirmsskolas pedagogu loma pamatkustību pilnveides veicināšanai; 6.Vecāku loma pamatkustību pilnveides veicināšanai. Praktiskajā daļā tika pētīts pedagoģiskais process agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību pilnveides veicināšanai. Tika veikta vecāku anketēšana, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā diagnostika un darbība, izmantojot kustību rotaļas un daudzveidīgas fiziskās aktivitātes pamatkustību pilnveides veicināšanai, ka arī analizēti pētījuma laikā iegūtie rezultāti. Pētījuma rezultāti liecina, ka, izmantojot dažādas kustību rotaļas un izvēloties bērnu vecumposmam atbilstošas fiziskās aktivitātes, tiek veicināta agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību pilnveide. Bakalaura darbs sastāv no 67 lapaspusēm, 13 attēliem, 6 tabulām, 3 pielikumiem un izmantoti 30 literatūras avoti. Author: Santa Pētersone Research theme: Promotion of improvement of basic motion skills for the youngest pre-school children within the pedagogical process. The aim of the research: To theoretically explore and practically substantiate opportunities for the promotion of improvement of basic motion skills of the youngest pre-school children within the pedagogical process. Key words: basic motion skills, physical activity, pedagogical process, pedagogical techniques. Pedagogical and psychological scientific literature was analyzed to obtain information about the research object. In the research there are quotes from educators and psychologists such as R. Karlovska, A. Kuzņecova, D. Dzintere, R. Boša, I. Elnebija, I. Bula – Biteniece, R. Jansone and others. Review of the theoretical part: 1.Characterization of children’s physical activity; 2.Characterization of basic motion skills; 3.Physical development for the youngest pre- school children; 4.Pedagogical techniques for the promotion of improvement of basic motion skills; 5.The role of pre-school teachers in promoting the development of basic motion skills; 6.The role of parents in promoting the development of basic motion skills. In the practical part the pedagogical process was investigated for the promotion of improvement of basic motion skills of the youngest pre-school children. The research included questionnaires for parents, pedagogical observation, pedagogical diagnostics and activities through movement play and a variety of physical activities for the promotion of improvement of the basic motion skills. In the conclusion of the research the results obtained during the research were analyzed. Results of the research show that a variety of movement games and physical activity appropriate to the age range of children contribute to the improvement of basic motion skills of the youngest pre-school children. Bachelor thesis consists of 67 pages, 13 pictures, 6 tables, 3 appendixes and 30 literature sources.