Skolēnu radošās pašizpausmes sekmēšana zīmēšanas procesā, sākumskolas 1.klasē
Author
Strupka, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: skolēnu radošās pašizpausmes sekmēšana zīmēšanas procesā, sākumskolas 1. klasē Darba autore: Ilze Strupka Darba vadītāja: Doc., Dr. paed. Daiga Kalēja Gasparoviča Darba apjoms: 116 lpp., 11.tabulas, 41 attēls, 25 pielikumi, 65 izmantotās literatūras avoti Pētījuma priekšmets: radošā pašizpausme Pētījuma objekts: zīmēšanas process sākumskolas 1. klasē Hipotēze: Skolēnu radošā pašizpausme zīmēšanas procesā sākumskolas 1.klasē sekmēsies, ja: •skolotājs piedāvās daudzveidīgu mācību saturu; •zīmēšanas process būs skolēniem personīgi nozīmīgs. Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt kā zīmēšanas procesā sākumskolas 1. klasē sekmējama skolēnu radošā pašizpausme. Uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par radošumu un radošo pašizpausmi 2.Raksturot sākumskolas bērnu vecumposma attīstības likumsakarības pētāmās problēmas kontekstā 3.Apkopot metodiskos paņēmienus un sakārtot ideju katalogu 1.klases skolēnu pašizpausmes sekmēšanai zīmēšanas procesā sākumskolā. 4.Pārbaudīt hipotēzes apgalvojumus empīriskā pētījumā un analizētu iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes: 1. Teorētiskās metodes: literatūras analīze. 2. Empīriskās metodes: a)Pedagoģiskais vērojums; b)Bērnu darbu analīze; c)Rakstveida aptauja skolotājiem. Pētījuma bāze: Salaspils izglītības iestāde „XXXXX”, 1. klases skolēni. Bachelor Thesis: Promoting pupils’creative self- expression in the process in the first grade of primary school Author: Ilze Strupka Supervisor: Doc., Dr. paed. Daiga Kalēja Gasparoviča Workload: 116 pages., 11.tables, 41 pictures, 25 attachments, 65 sources of literature Research subject: creative self-expression Object of the study: drawing process in primary school Hypothesis: Pupils' creative self-expression in the drawing process in primary school will succeed if: • the teacher will offer a varied training content • The drawing process will be important for the students personally. Aim of the study: To theoretically investigate and empirically examine how pupils' creative self-expression can be promoted in the drawing process in primary school. Tasks: 1. To theoretically analyze literature on creativity 2. To characterize regularities age development of primary school children in the context of the problem under investigation 3. Summarize methodological techniques and arrange a catalog of ideas for first grade pupils' self-expression in the drawing process in primary school. 4. To test hypothesis statements in an empirical study and to analyze the obtained results. Research methodology: 1. Theoretical methods: literature analysis. 2. Empirical methods: (a) Pedagogical observation; b) Analysis of children's work; c) Written questionnaire for teachers. Research base: Salaspils educational institution „XXXXX”, 1st grade students.