Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorMitrevica, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:26Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73697
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49533
dc.description.abstractKristīnes Mitrevicas izstrādāts bakalaura darbs “Pozitīvas adaptācijas sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, izmantojot mūziku”. Darba mērķis: teorētiski izzināt pozitīvas adaptācijas sekmēšanu jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, izmantojot mūziku. Darbs veidots divās daļās: •teorētiskā - pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; •empīriskā - novērojumi, sarunas ar audzinātājām, vecāku anketēšana, darba rezultātu analīze. Adaptācija, tas ir process ar kuru cilvēks sava mūža gaitā satapsies vairakkārt, viena no pirmajām adaptācijām cilvēka dzīvē notiek uzsākot gaitas pirmsskolas izglītības iestādē. Adaptācija ir spēja pielāgoties jaunai videi un no tā izrietošajām sekām. Darba autore uzskata, ka mūzika var būt labs palīglīdzeklis ikdienas gaitā, lai veiksmīgāk bērns pārvarētu šo posmu. Lai to pārbaudītu, tiek izzināta literatūra par adaptāciju, vecumposmu un mūzikas ietekmi bērna dzīvē, kā arī veikts pētījums. Pēc vairāku autoru secinājumiem, tiek izstrādāti kritēriji ar rādītājiem, pēc kuriem vērtēt adaptācijas procesu, kā arī izstrādāts diena plāns, kas sastāv no mūzikas ierakstiem, uz kuriem bērniem ir novērota pozitīva emocionālā atsaucība. Pētījums apstiprina autores, apgalvojumu, ka mūzika var palīdzēt bērnam sekmīgāk adaptēties, jo mūzikas pavadībā, bērni vieglāk spēja nomierināties, iemigt, kā arī mūzika bērnus iedrošina darboties un sajusties komfortabli. Pētījuma darba lapaspušu skaits: 60 lpp. Tabulu skaits: 14 Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaists: 33 Pielikumu skaits: 3
dc.description.abstractKristines Mitrevicas work on “Promoting positive adaptions in a younger group of preschool – age children using music”. Objective of work: Theoretically explore the promotion of a positive adaptation to a younger group of children of pre-school age using music. The work is composed in two parts: • a theoretical analysis of Pedagogical and Psychological literature. • empirical Observations, Talks with Parents, Anketting Parents, Analysis of Job Results. Adaptation, this is a process whereby a person will develop over his or her lifetime, one of the first adaptations to human life takes place at the beginning of the pre-primary educational establishment. Adaptation is the capacity to adapt to a new environment and the resulting consequences. The author of the work believes that music can be a good tool in everyday life for the successful child to overcome this stage. To check this, the literature on adaptation, the effects of grandsteps and music on the child's life is studied and a study has been carried out. According to the conclusions of the various authors, criteria are developed with indicators to assess the adaptation process, as well as a day plan consisting of music records on which children have experienced positive emotional responses. The study confirms the authors' claim that music can help the child to adapt more successfully, because accompanied by music, children were easier to relax, sleep, and music encouraged children to work and feel comfortable. Number of study pages: p. 60 Number of tables: 14 Bibliography unit beautiful: 33 Number of attachments: 3
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.subjectvecumposms - mazbērni
dc.subjectmūzika
dc.titlePozitīvas adaptācijas sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, izmantojot mūziku
dc.title.alternativePromoting positive adaptions in a younger group of preschool – age children using music
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record