Radošās domāšanas sekmēšana mājturības un tehnoloģijas stundās 3. klasei
Author
Balode, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir “Radošās domāšanas sekmēšana mājturības un tehnoloģijas stundās 3. klasē”. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā mājturības un tehnoloģijas stundās sekmējama skolēnu radošā domāšana. Lai atklātu izvirzīto mērķi, darbs tika veidots trijās nodaļās: 1.nodaļā “Radošā domāšana” tika analizēta literatūra un tika noskaidrots, kas ir radošā domāšana un kā to sekmēt, un bērna psiholoģiskais raksturojums. 2.nodaļā “Mājturības un tehnoloģijas stundas sākumskolā” tika analizēta literatūra un tika noskaidrots, kāds ir mājturības un tehnoloģijas mācību saturs un kādas pedagoģiskās darbības var veikt. 3.nodaļa tika sastādīts empīriskais pētījums, aprakstīta pētījuma norise un veikta pētījuma analīze. Rezultātā tika noskaidrots, ka radošo domāšanu mājturības un tehnoloģijas stundās var sekmēt, ja skolotājs veicina skolēnu patstāvīgo darbību. Pētījums sastāv no 64 lappusēm, kurās ietilpst 26 tabulas, 24 attēliem un 19 pielikumiem. Darbā izmantoti 32 literatūras avoti. Atslēgas vārdi – radošā domāšana, radošums, mājturība un tehnoloģijas. The topic of the Bachelor thesis is “The promotion of creative thinking housekeeping and technology classes for Year 3rd". The aim of he Bachelor thesis is investigate theoretically and test in practice how creative thinking can be promoted in housekeeping and technology classes. The work was done in three chapters to discover the purpose of the aim: 1st. Chapter “Creative thinking" analyzed the literature and found out what creative thinking is and how to promote it, as well as the psychological character is tics of the child. 2nd. Chapter “Jousekeeping and tehnology lessons in Primary school" analyzed the literature and found out what the content of housekeeping and tehnology is and what pedagogical activities can be done. 3rd. Chapter was compiled an empirical study, described the course of the study carried out the analysis of the study. As a result, it was found that creative thinking in housekeeping lessons can be fostered if the teacher encourages students to work indepently. The Bachelor thesis consist of 66 pages, consisting of 26 tables, 24 pictures and 19 appendices. 32 sources of literature were used in the thesis. Keywords- creative thinking, creativity, housekeeping and technology.