Latviešu valodas prasmju veicināšana dabaszinības stundās bilingvālā klasē sākumskolas jaunākā posmā
Author
Stragauska, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Latviešu valodas prasmju veicināšana dabaszinības stundās bilingvālā klasē sākumskolas jaunākā posmā”, kuru izstrādājusi Jana Stragauska. Temata aktualitāti pamato situācija izglītības sistēmā Latvijā, kad visās mazākumtautību skolās ir ieviesta bilingvālā izglītība vai izglītība tikai valsts valodā. Bakalaura darba mērķis: analizēt latviešu valodas prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas dabaszinības stundās bilingvālā klasē sākumskolas jaunākā posmā. Bakalaura darba gaitā ir izvirzīti sekojoši uzdevumi: raksturot iekļaujošas vides nosacījumus sākumskolā; analizēt latviešu valodas prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas bilingvālā klasē sākumskolas jaunākā posmā; raksturot jaunākā skolas vecuma bērnu latviešu valodas apguves iespējas dabaszinības stundās. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem. Darba pirmajā nodaļā ir analizēta literatūra par iekļaujošas mācību vides nosacījumiem sākumskolas jaunākā posmā, kur sīkāk ir aprakstīta bilingvālā izglītība, bērnu vecumposma īpatnības un iekļaujošas izglītības realizācijas iespējas. Darba otrajā nodaļā tika veikts empiriskais pētījums, kurš sastāv no vairākiem posmiem. Vecāku aptaujas, pedagoģiskais novērojums, skolotāju un atbalsta personāla aptaujas. Tika izvirzīti kritēriji, skolēnu latviešu valodas prasmju novērtēšanai. Bakalaura darba teorētiskā nodaļa balstās, galvenokārt, uz I. Druvietes, D.Nīmantes, R.Alijevs, N.Kažes, Z.Anspokas, Č, Celitānes, J.Priļenska, V. Skujiņas un citu autoru darbiem. Bakaulaura darbs sastāv no 74 lappusēm, 5 tabulām, 20 attēliem, 6 pielikumiem un 47 literatūras un informācijas avotiem. Atslēgas vārdi: bilingvālā izglītība, iekļaujošā izglītība, bilingvāls, vecumposma īpatnības, prasmes. The topic of the Bachelor’s paper is „Latvian language skills promotion during Natural Science Lessons within the Bilingual education model in a primary school”, which is written by Jana Stragauska. Actuality of the topic is justified by the situation in the education system in Latvia, when in all minority schools’ have introduced bilingual education or education only in latvian language. The main aim of the work is to analyze the pedagogical possibilities to promote Latvian language skills during Natural Science Lessons within the Bilingual education model in a primary school. During the writing Bachelor paper were raised main tasks: describe the conditions of inclusion education in primary school; to analyze pedagogical possibilities to promote Latvian language skills; to characterize primary school students Latvian language skills during the Natural Science lessons. Bachelor work consists of introduction, two chapters and conclusion. In Bachelor’s paper first chapter is analyzed literature about conditions of inclusion education in primary school, description of bilingual education, students’ age features and inclusive education realization possibilities. In Bachelor’s paper second chapter is research conducted, which consists of many parts. Parents questioning, pedagogical supervision, teachers’ and support personal questioning. Main points of students’ assessment were written by work author. The findings of the following authors were used in the work: I.Druviete, D.Nīmante, R.Alijevs, N.Kaže, Z.Anspoka, Č.Celitāne, J.Priļenska, V.Skujiņa etc. The Bachelor paper consists of 74 pages, includes 5 tables, 20 drawings, 6 appendices and 47 literature and informative resources. Key words: bilingual education, inclusion education, bilingual, students’ age features, skills.