Mācību motivācijas sekmēšana matemātikas stundās pamatskolā
Autor
Ozola, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Sarmīte Ozola. Bakalaura darbs: „Mācību motivācijas sekmēšana matemātikas stundās pamatskolā”. Zinātniskā vadītāja: doc., Mg. art. Ilze Briška. Darba mērķis: Teorētiski pamatot un praktiski pētīt pamatskolas vecuma bērnu mācību motivācijas sekmēšanas iespējas matemātikas stundās. Hipotēze: IT izmantošana matemātikas stundās palielina skolēnu motivāciju, ja: •Skolēniem ir izpratne par to izmantošanu un prasmes darboties patstāvīgi; •Tas atvieglo un jēgpilni papildina mācību procesu; •IT izmantošana sagādā prieku un gandarījumu. Darbā apkopota informācija par skolēnu mācību motivāciju pamatskolā un praktiski pētīta dažādu līdzekļu ietekme uz motivāciju, uzsverot IT izmantošanas ietekmi. Pētījumā tika pielietota teorētiskā metode (literatūras analīze) un empīriskās metodes – pedagoģiskais vērojums, daļēji strukturētās intervijas. Atslēgvārdi: pamatizglītība, mācību motivācija, informāciju tehnoloģijas. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs sastāv no 4 nodaļām un 9 apakšnodaļām, tam ir 53 lapas, 10 tabulas, 1 attēls un 3 pielikumi. Literatūras saraksts sastāv no 39 avotiem. Author of the paper: Sarmīte Ozola. Bachelor’s paper title: “Promoting Learning Motivation in Mathematics Lessons at Primary School”. The advisor of the paper: doc., Mg. art. Ilze Briška. Aim of the paper: Theoretically motivate and practically research the options of promoting the learning motivation of primary school students in mathematics lessons. Hypotheses: Using the IT in mathematics lessons increases student motivation, if: •Students have an understanding about using the IT and skills to use it independently; •It facilitates and meaningfully complements the learning process; •The use of IT brings joy and satisfaction. The paper gathers information about student learning motivation in primary school and provides a practical research about impact of different teaching instruments on the motivation, accenting the impact of the use of IT. Methods of the research: theoretical – analysis of the literature, empirical – pedagogical observation, partly structured interviews. Key words: primary education, learning motivation, information technologies. Volume of qualification paper: paper consists of 4 chapters, 9 subchapters, it has 53 pages, 10 tables, 1 picture, 3 appendixes and has references from 39 scientific sources