Literāro interešu sekmēšanas iespējas literatūras stundās 5.klasē
Autor
Balašova, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autors Simona Balašova Bakalaura darba nosaukums „Literāro interešu sekmēšanas iespējas literatūras stundās 5.klasē” Darba mērķis. Pētīt skolēnu literāro interešu veidošanos literatūras stundās, nodrošinot skolēnu iespējas izvēlēties lasīšanai aktuālu un vecumposmam atbilstošu daiļliteratūru. Bakalaura teorijas daļā tiek apskatītas literārās intereses dažādu autoru skatījumā, skolēna vecumposma raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, lasītprasmju vispārīgs raksturojums, kā arī pedagoģiskās iespējas skolēnu literāro interešu sekmēšanā literatūras stundās. Pētījuma daļā autore izstrādāja kritērijus skolēnu literāro interešu noteikšanai, izstrādāja intervijas jautājumus skolotāju pozitīvās pedagoģiskās pieredzes noteikšanai un skolēnu literāro interešu noteikšanai, noteica skolotāju pieredzi, skolēnu literārās intereses, izstrādāja pedagoģisko izmēģinājuma uzdevumu kopu literāro interešu attīstīšanai, aprobēja uzdevuma kopu, atkārtoti noteica skolēnu literārās intereses, apkopoja un analizēja iegūtos rezultātus. Zinātniski pētnieciskās metodes: teorētiskā literatūras analīze, intervija, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu statistiskā apstrāde. Darba apjoms ir 53 lpp., tas sastāv no 3 daļām un 3 pielikumiem, 6 tabulas, 22 attēli, izmantoti 58 literatūras un citi avoti. Autor of bachelor thesis Simona Balašova Title of bachelor thesis „Opportunities to promote literary interests in 5th grade literature classes”. Purpose of the work: to study the formation of student’s literary interests, providing opportunities for students to choose literature they want to read and interesting fiction. The Bachelor's theory section deals with literary interests from the perspective of different authors, the characterization of the pupil's age in the context of the problem being studied, the general characterization of reading skills, as well as the pedagogical possibilities of promoting pupils' literary interests in literature. In the research part, the author developed criteria for defining pupils literary interests, developed interview questions to determine teachers’ positive pedagogical experience and pupils literary interests, identified teacher experiences, pupils literary interests, developed a pedagogical trial set to develop literary interests, summarized and analyzed the results. Scientific research methods: analysis of theoretical literature, interview, pedagogical pilot action, data processing. Based on the analysis of scientific research literature, results of work research and observations, it can be concluded thet the tasks have been completed, the object has been achieved. Work has 53 pages, work has 3 parts and 3 attachments, it has 6 tables, 22 pictures, were used 58 sources of literature and other sources.