• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aizdevumu ņēmēju attieksme pret ātro kredītu reklāmām

Thumbnail
View/Open
309-74135-Diabate_Artis.Hasans_ad12064.pdf (2.432Mb)
Author
Diabate, Artis Hasans
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir aizdevumu ņēmēju attieksme pret ātro kredītu reklāmām. Bakalaura darbā tiek pētīta aizdevumu ņēmēju attieksme pret ātro kredītu reklāmām, un tas, kādi faktori aizņēmējiem ietekmē aizdevēja izvēli. Teorētiskajā daļā pētīta attieksme, attieksmes komponenti, reklāmu uztvere un patērētāju uzvedība. Pētījumā izmantota ātro kredītu ņēmēju anketēšana kā kvantitatīvā pētniecības metode un padziļinātās intervijas kā kvalitatīvā pētniecības metode. Kvalitatīvā satura analīze izmantota kā palīgmetode interviju analīzei. Iegūtie rezultāti norāda uz respondentiem saistošākajiem un pārliecinošākajiem reklāmas elementiem, noskaidroti aizdevēju izvēli ietekmējošie faktori un at-tieksmes pret aizdevēju reklāmām.
 
The theme of the Bachelor Thesis is attitudes of borrowers towards the advertisements of payday loans. The Bachelor’s thesis explores borrowers attitudes towards payday loan advertising and factors that influence borrower's choice of the lender. Theoretical part explores attitudes, components of attitude, advertising perceptions and consumer behaviour. Questionnaire of loan borrowers as a quantitative method and in–depth interviews as a qualitative research method are used in the study. Qualitative content analysis is used as supplementary method in interview analysis. The results indicate the most appealing and convincing elements of advertisements for the respondents, the factors influencing the choice of lenders for the borrowers and the attitudes towards the advertisements of the lenders are established.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49716
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV