Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņš, Mārcis
dc.contributor.authorGrigāne, Rita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-04T02:01:27Z
dc.date.available2020-02-04T02:01:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73869
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49755
dc.description.abstractInfluenceris ir pietiekami efektīva autoritāte, lai tā viedoklī ieklausītos un investētu. Tādējādi influenceri no kādā nozarē pazīstamiem cilvēkiem, kas aktīvi darbojas sociālo tīklu platformās un piesaista auditoriju, veidojot oriģinālu saturu, ir kļuvuši par mārketinga instrumentiem. Proti, influenceri tagad ir arī komercprakses īstenotāji, to profili – reklāmas izplatīšanas vietas, savukārt to ievērojamais sekotāju pulks – patērētāju mērķauditorija. Straujo izmaiņu dēļ ārvalstīs šajā jomā ir nestabila un arvien mainīga tiesu prakse, savukārt Latvijai raksturīgā tiekšanās pēc ātra un visaptveroša tiesiskā regulējuma novedusi pie situācijas, kuru vienlaikus raksturo gan atbildīgo amatpersonu bezdarbība, neveicot patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzību un kontroli, gan influenceru vispārēja ignorance par esamību Reklāmas likuma un Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma subjektu statusā.
dc.description.abstractAn influencer is an authority whose opinion is worth listening to and investing in. Influencers used to be persons who were well-known in their industries and therefore active on social networking and attracting audience by creating original and engaging content. Lately, they have become marketing tools. Influencers are now performers of commercial practices, their profiles are spaces to disseminate advertising, but their followers – consumer audience. Due to those rapid changes, there is an unstable and ever-changing case law abroad. Moreover, Latvia’s attempts to quickly invent a comprehensive legal framework have resulted, on the one hand, in public officials’ failure to act – failing to perform assigned supervision and control of consumer rights protection, but on the other hand – in influencers not even being aware of their new status and the fact the Advertising Law and the Unfair Commercial Practices Prohibition Law regulate their activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectinfluenceris
dc.subjectkomersants
dc.subjectkomercprakses īstenotājs
dc.subjectpatērētājs
dc.subjectreklāma
dc.titleInfluenceru juridiskais statuss un to darbības tiesiskais regulējums.
dc.title.alternativeLegal status of influencers and legal framwork for their activities.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record