• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāma kā daļa no vārda brīvības un tās ierobežojumi

Thumbnail
Öffnen
307-73882-Zviedris_Valters.Rolands_vz14012.pdf (1013.Kb)
Autor
Zviedris, Valters Rolands
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Kučs, Artūrs
Datum
2020
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba “Reklāma kā daļa no vārda brīvības un tās ierobežojumi” pamatā tiek analizētas tiesības uz vārda brīvību kopskatā ar komerciāla rakstura paziņojumiem jeb reklāmām un kā šīs tiesības tiek aizsargātas un ierobežotas. Bakalaura darba mērķis ir pētīt, vai tiesības uz vārda brīvību ir attiecināmas uz komerciāla rakstura paziņojumiem un analizēt ierobežojumus, kurus drīkst attiecināt uz vārda brīvību un komerciālu runu. Autors, iepazīstoties ar Eiropas Cilvēktiesību tiesas, Patērētāju tiesību aizsardzības centra atzinumiem un ASV Augstākās tiesas uzskatiem, vērtēs šo ierobežojumu piemērošanu, pamatotību un samērīgumu, lai noskaidrotu iespējamus problēmjautājumus saistībā ar tiesību uz vārda brīvību ierobežošanu.
 
The essence of the Bachelor's thesis “Advertising as a Part of Freedom of Expression and its Restrictions” is based on the analysis of the right to freedom of expression as a whole with commercial speech or advertising and how these rights are protected and restricted. The purpose of the Bachelor's thesis is to determine whether the right to freedom of expression applies to advertising and to analyse the restrictions that may be placed on freedom of expression and commercial speech. The author, after reviewing the findings of the European Court of Human Rights, the Consumer Protection Center and the views of the US Supreme Court, will evaluate the applicability, validity and proportionality of these restrictions to clarify potential issues related to the restriction of the right to freedom of expression.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49765
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses [5323]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV