Vidusskolas vecuma jauniešu izpratne par "Youtube" darbības principiem
Автор
Ručevska, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Sociālie tīkli šodien ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa. Tie ir galvenais līdzeklis, lai iegūtu jaunāko informāciju, sazinātos ar draugiem un vienkārši atpūstos. Viena no straujāk augošajām interneta platformām YouTube nodrošina visplašākās izklaides iespējas dažādām vecuma grupām. Tomēr tikai retais šīs platformas lietotājas apzinās un ir informēts par to, kā un kāpēc tiek izmantota viņa personīgā informācija. YouTube algoritmi ir gājuši līdzi laikam un izstrādāti tieši tā, lai pielāgotos katram šīs platformas lietotājam, tomēr daudziem jauniešiem vēl joprojām nav skaidrības par to, kā tieši algoritmi izmanto viņu personīgo informāciju, un kā nepakļauties tā uzspiestajām izvēlēm. Bakalaura darba “ Vidusskolas vecuma jauniešu izpratne par YouTube darbības principiem” mērķis ir rast priekštatu par to kā vidusskolēni izprot YouTube algoritmus, par uzdevumiem izvirzot pētnieciskos jautājumus, literatūras un empīrisko izpēti, kā arī rezultātu apkopošanu. Darbā ietvertā teorija par mediju attīstību, medijpratības jēdzienu, algoritmiem un to izpratni, kā arī pētīts platformas YouTube darbības modelis. Metodoloģija ietver padziļināto interviju veikšanu un novērojumu. Darbā noskaidrotas jauniešu prasmes un zināšanas par YouTube platformas darbības principiem Social networks are an integral part of everyday life in todays world. They are the ultimate tool for getting the latest information, staying in touch with your friends, and simply relaxing. One of the fastest growing internet platforms, YouTube provides the widest range of entertainment possible for different group of age. However, hardly a few users of this platform are aware of how and why their personal information is used. YouTube algorithms have come with time and developed exactly to adapt to each user on this platform, but many young people still are uncertain about how exatcly the algorithms use their personal information and how to defy their imposed choices. The aim of Bachelor’s thesis, “Understading the principles of YouTube activity for young people of high school age”, is to gain an understanding of how high school students understand YouTube algorithms, focusing on research questions, literature and empirical research, as well as the collection of results. The paper covers theory of media development, concept of media literacy, algorithms and their understanding , as well as investigates of operating model of YouTube platform. The methodology includes in – depth interviews and observation. The work explores the skills and knowledge of young people of high school age on how the YouTube platform works.