Politikas veidotāju priekšstati par medijpratību un tās lomu Latvijas sabiedrībā
Автор
Ščerbinskis, Guntis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienu mediju vidi raksturo dinamiskas izmaiņas mediju un auditorijas attiecībās, iezīmējot būtisku mediju lietošanas paradumu maiņu. Šādos apstākļos medijpratībai ir pieaugoša loma ikviena indivīda dzīves kvalitātes nodrošināšanā. Bakalaura darba mērķis ir izzināt politikas veidotāju priekšstatus par medijpratību un tās nozīmi mūsdienu sabiedrībā. Darba teorētiskais ietvars balstās medijpratības konceptā, kura attīstībā svarīga loma bijusi gan medijpratības teorētiķiem, gan starptautiskām institūcijām – UNESCO un Eiropas Komisijai. Empīriskā daļa ietver politikas veidotāju dziļo interviju un aktuālo politikas plānošanas dokumentu analīzi, kas ļauj izdarīt secinājumus par politikas veidotāju priekšstatiem saistībā ar medijpratību. Iegūtie dati uzlūkoti medijpratības veicināšanas politikas kontekstā. The contemporary media environment is characterized by dynamic changes of relations between media and audiences, highlighting the significant change in media use habits. In these conditions, media literacy has a growing role in ensuring the quality of life for all individuals. The goal of this bachelor thesis is to explore the perceptions and attitudes of policy-makers about media literacy and its importance in Latvian society. The theoretical framework is based on the concept of media literacy, developed thanks to the efforts of both media literacy theorists and international institutions such as UNESCO and European Commission. The empirical part includes analysis of in-depth interviews of policy-makers and current policy planning documents, which allowed to draw conclusions about the perception of policy-makers in terms of media literacy. The study findings are discussed in the context of the policy to promote media literacy.