Neformālas izglītības iespējas jauniešiem ar garīgas attīstības traucējumiem Rīgā
Autor
Žguļova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļā ir analizēta literatūra par to, kas ir neformālā izglītība, kādas ir neformālas izglītības iespējas tagad un agrāk, kā arī kas ir garīgas attīstības traucējumu raksturojums, kādi tai līmeņi un cēloņi. Diplomdarba temats — „Neformālās izglītības iespējas jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem”. Pētījuma mērķis — veikt neformālās izglītības programmu apguvi, izstrādāt ar to saistītos praktiskās piemērojamības pilnveidošanas un pastāvošo problēmu mazināšanas iespējamos risinājumus. Darba izstrādes laikā tika veikti šādi uzdevumi: 1) izpētīt un analizēt ar tēmu saistīto zinātnieku teorētiskās atziņas; 2) raksturot bērna ar garīgās attīstības traucējumiem īpatnības; 3) sniegt raksturojumu par neformālo izglītību un tās iespējām; 4) veikt salīdzinošu analīzi pa posmiem, kādas neformālās izglītības iespējas bija agrāk un kādas ir tagad; 5) piedāvāt neformālās izglītības iespējas jauniešiem ar garīgas attīstības traucējumiem. The diploma paper consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part of the study the author analyzes materials on informal education. The study considers the potential of informal education at the present time and in the past. In addition, author investigates the levels and the cause of the informal education regarding mental retardation. The theme of the diploma paper is “Opportunities of informal education for young people with intellectual disabilities”. The purpose of the study is the acquisition of informal educational programs. The study gives valuable information on development of possible solutions connected with improvement of practical applicability. The author makes an attempt to solve existing problems. The following tasks were completed: 1) study and analyze the theoretical conclusions of scientists involved in this topic; 2) describe the characteristics of a child with intellectual disabilities; 3) describe informal education and its capabilities; 4) conduct a comparative analysis of the stages of informal education which existed in the past and are currently available; 5) provide opportunities of informal education for young people with intellectual disabilities.