Atbalsta pasākumi matemātikā bērniem ar mācīšanās traucējumiem 1. klasē
Author
Daine, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Ilze Daines izstrādāta diplomdarba “Atbalsta pasākumi matemātikā bērniem ar mācīšanās traucējumiem 1. klasē” mērķis ir izveidot teorētiski pamatotu un praksē izmēģinātu atbalsta pasākumu sistēmu matemātikā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem 1. klasē., sākumskolā. Pētījumā tiek atbildēts uz jautājumu – kāda atbalsta sistēma ir nepieciešama bērniem ar mācīšanās traucējumiem matemātikā. Pētījuma gaita analizēta zinātniska literatūra, izglītības normatīvie dokumenti. Pētījuma 1. nodaļā analizēti mācīšanās traucējumi. Mācīšanās traucējumu jēdziena izpratne, cēloņi un pazīmes. Analizēti specifiski mācīšanās traucējumi. Piemērojamie atbalsta pasākumi skolā, bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Pētījuma 2. nodaļa analizēta matemātisko prasmju apguve, metodiskās nostādnes matemātikā, matemātikas apguves saturs, matemātiskās apguves īpatnības bērniem ar mācīšanās traucējumiem un to korekcijas iespējas. Pētījuma 3. nodaļa analizēta atbalsta pasākumu īstenošana bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Izveidots pie 1. klases skolēnu pedagoģiskais raksturojums, analizēts matemātisko pamat prasmju izvērtējums. Izstrādāta pedagoģiskā izmēģinājuma darbības programma, analizēti rezultāti. Atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, matemātika, atbalsta pasākumi, speciālais pedagogs. Ilze Daine has written the diploma paper “Support in Maths for Children with Learning Disabilities in the 1st Form” with the aim of creating a theory-based and practice-tested system of math support for students with learning disabilities in first form, elementary school. The research answers the question of what support system is needed for children with learning disabilities in maths. The course of the research analysed scientific literature, normative documents of education. Chapter 1 analyses learning disabilities. Understanding of learning disability, its causes and signs. Specific learning disorders have been analysed. Applicable school support measures for children with learning disabilities. Chapter 2 analyses the acquisition of mathematical skills, methodological approaches in maths, content of mathematics acquisition, peculiarities of mathematical acquisition in children with learning disabilities and their correction possibilities. Chapter 3 analyses the implementation of support measures for children with learning disabilities. Pedagogical characterization of first form pupils has been developed, evaluation of basic mathematical skills has been analysed. Developed pedagogical pilot action program, analysed results. Keywords: learning disability, mathematics, maths, support measures, special educator.