Show simple item record

dc.contributor.advisorNīmante, Dita
dc.contributor.authorEkša, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-06T02:01:36Z
dc.date.available2020-02-06T02:01:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73915
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49795
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: “Atbalsta pasākumu izveide bērnam ar dzirdes traucējumiem vispārizglītojošā izglītības iestādē ” Darba autore: Liene Ekša Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. asoc.prof Dita Nīmante Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izvērtēt pedagoģiskā atbalsta iespējas bērnam ar dzirdes traucējumiem vispārējās izglītības iestādē un sniegt ieteikumus iekļaušanās veicināšanai. Pētījumā ir izvirzīti jautājumi: Kādas ir bērna ar dzirdes traucējumiem īpatnības mācību procesā? Kāds pedagoģiskais atbalsts jānodrošina, lai sniegtu atbalstu skolēnam izglītībā, veicinot viņa iekļaušanos skolā un klasē? Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta dzirdes traucējumus, to cēloņus un smaguma pakāpi, kā dzirdes traucējumi izpaužas bērniem, kā bērni reaģē uz dzirdes traucējumiem, informācija par dzirdes aparātu, tā funkciju, bērnu ar dzirdes traucējumiem iekļaušanas iespējas, atbalsta pasākumus, likumdošanu attiecība par bērnu ar speciālām vajadzībām iekļaušanu vispārējās izglītības iestādēs. Darba praktiskajā daļā tiek empīriski skaidrotas atbildes uz pētījuma jautājumiem. Tiek intervēts bērns, bērns tēvs un izglītības iestādes pedagogi. Pētījuma rezultātā tiek izdarīti secinājumi: 1.Kā dzirdes traucējums ietekmē skolēna mācību sasniegumus; 2.Kā tiek nodrošināts atbalsts izglītības iestādē; 3.Kā skolēns tiek iekļauts izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: dzirdes traucējumi, bērns ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējuma kompensācija, dzirdes aparāts, vispārējās izglītības iestāde, iekļaušana, atbalsta nodrošināšana, speciālas vajadzības.
dc.description.abstractTitle: Establishment of support steps for children with hearing disabilities in a comprehensive school. Author: Liene Ekša Research consultant: Dr. paed. asoc.prof Dita Nīmante The aim of the study is to evaluate theoretically and empirically the possibilities of pedagogical support for a child with hearing impairment in general education institution and to make recommendations for the promotion of inclusion. The study raised the following tasks: What are the peculiarities of a child with hearing impairment in the learning process? What kind of pedagogical support should be provided to support a pupil by facilitating their integration into school and class? The theoretical part of the study is based on authors analyze of theoretical literature and describes hearing impairments, their causes and severity, how hearing impairments manifest in children, how children respond to hearing impairments, information about hearing aids, their function, opportunities for hearing impaired children, support measures, legislation for children with special needs in general educational institutions. The practical part of the thesis empirically explains the answers to the research questions. The child, the child's father and the educators of the educational institution are interviewed. The study concludes: 1. How does hearing impairment affect a pupil's learning achievements; 2. How is support provided in an educational institution; 3. How a pupil with hearing impairment is included in an educational institution; Keywords: hearing impaired, child with hearing impairment, hearing aid compensation, hearing aid, general education institution, inclusion, support, special needs.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdzirdes traucējumi
dc.subjectbērns ar dzirdes traucējumiem
dc.subjectdzirdes traucējuma kompensācija
dc.subjectdzirdes aparāts
dc.subjectiekļaušana
dc.titleAtbalsta pasākumu izveide bērnam ar dzirdes traucējumiem vispārizglītojošā izglītības iestādē
dc.title.alternativeEstablishment of support steps for children with hearing disabilities in a comprehensive school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record