Pedagoģiskais atbalsts bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem un viņu ģimenēm Talsu novadā
Author
Rutkupa-Ažēna, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Pedagoģiskais atbalsts bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi un viņu ģimenēm Talsu novadā”. Darba autore: Zane Rutkupa - Ažēna. Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska. Darba saturs: 4 nodaļas, 34 literatūras avoti, darba apjoms 44 lappuses, viena tabula, divi pielikumi, 13 attēli, nobeigums un secinājumi, rekomendācijām un ieteikumiem Talsu novada pašvaldībai Pētījuma mērķis: izzināt kādu pedagoģisko atbalstu sniedz Talsu novada pašvaldība ģimenēm, kurās aug bērni ar garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma jautājums: kāds ir sniegtais pedagoģiskais atbalsts bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem Talsu novadā? Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem (klasifikāciju, līmeņus), pedagoģiskā atbalsta vēsturi, pedagoģisko atbalstu bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, ģimeņu raksturojumu un nozīmi pedagoģiskajā atbalstā. Darba praktiskajā daļā autore apraksta pētījumu, kas veikts anketējot Talsu novada pašvaldību un dzīvojošās ģimenes, kurās aug bērni ar garīgās attīstības traucējumiem Talsu novadā. Pētījuma rezultātā tiek izdarīti secinājumi. Pētījuma rezultāti tiks apkopoti attēlos. Bachelor thesis: “Pedagogical support for children with mental development disabilities and their families in Talsi region”. Author: Zane Rutkupa - Ažēna. Scientific supervisor: M.Ed. Egija Laganovska Content of the work: four chapter, list of 34 literature sources, altogether 44 pages, one tabele, two annexes, 13 figures, the final part and conclusions, recommendations and advice for Talsu region self – government. Aim of the study: To find out what pedagogical support families with children with mental development disabilities are receiving from Talsi municipality. Research question: What is the pedagogical support provided to children with mental development disabilities in Talsi region? In the theoretical part of the research, the bachelor thesis author analyzes and describes children with mental development disabilities (classification, levels), history of pedagogical support, pedagogical support for children with intellectual disabilities, characterization of families and their role in pedagogical support. In the practical part of the work, the bachelor thesis author describes a research carried out by questionnaire of Talsi municipality and families with children with mental health disorders in Talsi municipality. As the resolute of research conclusions will be drawn. The results of the study will be summarized in illustrations.