Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorDaniela, Linda
dc.contributor.authorBuša, Egija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:07Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73808
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49883
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Empātijas veicināšanā pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot rotaļas un spēles” ir izstrādāts, lai izpētītu empātijas veicināšanas iespējas 5-6 gadus veciem bērniem, kuri apmeklē pirmsskolas iestādi X, izmantojot rotaļas un spēles. Mērķis bija izpētīt empātijas veicināšanas iespējas rotaļās un spēlēs 5-6 gadus veciem bērniem. Darba uzdevumi bija: 1. Analizēt teorētisko literatūru par pētījuma problēmu. 2. Veikt empīrisku pētījumu par empātijas attīstīšanas iespējām 5-6 gadus veciem bērniem. Spēja saprast otra cilvēka jūtas un valdīt pār svešām jūtām ir noteicošā attiecību mākslā. Empātija uzlabo cilvēku attiecības, sekmē sadarbību, jo balstās uz līdzcilvēku izpratni, labvēlīgi ietekmē komunikāciju, un ir īpaši svarīga, lai spētu izveidot dziļas un personiskas attiecības. Rotaļas un spēles ir galvenais veids, kā bērns iepazīst pasauli. Izmantojot rotaļas, varam ieraudzīt, kādas uzvedības problēmas bērnam piemīt, un varam meklēt risinājumus tās uzlabošanai. Pētījums sastāv no 4 nodaļām- 3 teorētiskās un 1 empīriskās. Teorētiskajās izpētīta literatūra par 5-6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnību raksturojumu, empātiju un tās veicinošiem faktoriem, kā arī rotaļu un spēļu izmantošanas iespējām bērna empātijas veicināšanā. Otrajā daļā aprakstīta empīriskā izpēte, kas ietver strukturēta novērojuma rezultātu analīzi. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka mērķtiecīgi vadītas aktivitātes un tām pielāgotu metožu izmantošana darba organizēšanā pozitīvi ietekmē bērnu empātijas attīstīšanu. Kvalifikācijas darba apjoms 62 lpp., 5 attēli, 9 pielikumi, 33 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 5-6 gadus veci bērni, empātija, rotaļas un spēles.
dc.description.abstractThe qualification work “Promoting empathy in pre-school for 5-6 years old children through play and games” has been designed to explore empathy enhancing opportunities for 5-6 years old children visiting pre-school X through play and games. The goal was to explore options for promoting empathy in games and play for 5-6 years old children. The tasks were: 1. Analyze theoretical literature on the problem of the study. 2. Conduct an empirical study on the possibilities of developing empathy for 5-6 years old children. The ability to understand the feelings of the other person and to govern other people feelings is the art of relationships. Empathy improves human relationships, faciliates cooperation because it is based on the understanding of people, has a positive impact on communication, and it is particularly important to be able to establish a deep and personal relationship. Play and games are the main way a child understands the world. With games, we can see what behavioural problems a child has and we can look for solutions to improve it. The study work consists of 4 chapters– 3 theoretical and 1 empirical. Theoretical studies on the characteristics of the development of 5-6 years old children, empathy and contributing factors, as well as the use of play and games to promote child’s empathy. The second part describes empirical research, which includes an analysis of the results of a structured observation. The results of the study demonstrated that the use of targeted activities and tailored methods to organise work has a positive impact on the development of the child empathy. Volume of the qualification work is 62 pages, 5 pictures, 9 annexes, 33 sources of literature Key words: 5-6 years old children, empathy, play and games
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject5-6 years old children
dc.subjectempathy
dc.subjectplay
dc.subjectgames
dc.titleEmpātijas veicināšana pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot rotaļas un spēles
dc.title.alternativePromoting empathy in pre-school for 5-6 years old children through play and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию