Intereses par grāmatām sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem
Autor
Raudiva, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs izstrādāts par tematu „Intereses par grāmatām sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem” Darba mērķis: pētīt piecgadīgu bērnu intereses par grāmatu veicināšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā apkopotas atziņas par intereses jēdzienu un komponentiem, kā arī par izmantojamajiem veicināšanas paņēmieniem pirmsskolas mācību procesā, vadoties pēc 5-6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām. Par teorētisko bāzi kalpoja tādu zinātnieku darbi kā I.Stangaine (2005, 2007, 2012, 2014), J. Reeve & W. Lee (2015), Z. Shivangi (2019), G. Kraigs (Крайг, 2000), V.Muhina (Мухина, 2000), O.,Goļskaja (Гольская, 2019) u.c. Empīriskajā daļā pētīta bērnu intereses par grāmatu attīstība, skatot tādus intereses komponentus kā klausīšanās priekšlasījuma laikā, sižetu un varoņu atspoguļošana rotaļās un vizuālajā mākslā, patstāvīgs darbs ar grāmatu. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: piecgadīgiem bērniem veiksmīgi attīstīsies interese par grāmatu, ja bērniem ikdienā tiks lasītas priekšā grāmatas, pētot to ilustrācijas; izlasītie teksti tiks izmantoti dažādās bērnu rotaļās; bērni paši tiks iesaistīti grāmatu un lasīšanas atribūtu veidošanā. Diplomdarbs satur 50 lpp., tai skaitā 15 attēlus, 5 tabulas, izmantoti 47 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi Atslēgas vārdi: interese par grāmatu, pirmsskolas vecuma bērni, grāmatu lasīšana, pirmsskolas pedagoģiskais process, rotaļas. The Diploma paper is devised on the subject “Promoting the interest in books for 5-6 year-old children”. Aim of the work: to explore the interests of five-year-old children in the promotion of books in the pre-school pedagogical process. The Diploma paper consists of two parts - theoretical and empirical. Theoretical part summarizes the concepts of interest and its components, as well as the promotion methods to be used in the pre-school learning process, based on the developmental patterns of 5-6 year old children. The theoretical part basis was the work of such scientists as I. Stangaine (2005, 2007, 2012, 2014), J. Reeve & W. Lee (2015), Z. Shivangi (2019), G. Kraigs (2000), V. Muhina (Muhina, 2000), O., Golskaya (Golskaya, 2019) and others. The empirical part explores the development of children's interest in the book, looking at components of interest such as listening while the books reading for children, depicting stories and characters in play and visual arts, and working independently with a book. The results obtained support the hypothesis originally put forward: five-year-old children will develop a successful interest in the book if they read the books daily by studying their illustrations; the texts you read will be played in different children's games; the children themselves will be involved in the design of books and reading attributes. The Diploma paper contains 50 pages, including 15 figures, 5 tables, 47 references, 3 appendices. Keywords: interest in book, preschoolers, reading books, preschool pedagogical process, games.