Stāstīt prasmes veicināšana 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Bauze, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Agneses Bauzes kvalifikācijas darba tēma pirmsskolas pedagoģijā ir “Stāstīt prasmes veicināšana 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījuma mērķis ir izpētīt metodes stāstīt prasmes veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem. Darba pirmajā nodaļā tiek pētīta literatūra par runas, valodas un stāstīt prasmes priekšnosacījumiem. Otrajā nodaļā tiek pētīta 4-5 gadus vecu bērnu vecuma īpatnības un pirmsskolas izglītības mācību satura programmas prasības attiecībā uz stāstīt prasmi. Trešajā nodaļā balstoties uz abu iepriekšējo nodaļu secinājumiem, kā arī teorētisko literatūru, tiek analizētas metodes stāstīt prasmes veicināšanai ar rotaļām. Ceturtajā nodaļā tiek aprakstīta pedagoģiskā procesa pētīšanas metodoloģija, tiek aprakstītas metodes, ar kuru palīdzību uzlabot bērnu stāstīt prasmi un veikts sākuma un beigu novērojums, lai noteiktu bērnu stāstīt prasmes uzlabojumu līmeni. Darba saturs ir 55 lappuses, 3 attēls, 3 tabulas, 2 pielikums. Atslēgas vārdi: stāstīt prasme, 4-5 gadus vecu bērnu attīstība, pirkstiņrotaļas, skaitāmpanti, sižeta-lomu rotaļas, empīrisks pētījums. Agneses Bauzes theme of the qualification paper in pre-school pedagogy is “Telling Skills promotion to 4-5 Year Olds in Preschool”. The aim of the study is to investigate methods of storytelling promotion in children aged 4-5 years. The first section of the paper explores the literature on prerequisites for speaking, language and telling skills. The second section explores the age specificities of 4-5 year olds and the storytelling requirements of the pre-school curriculum. The third chapter, based on the conclusions of both previous chapters, as well as theoretical literature, analyzes methods of narrative promotion through play. The fourth chapter explores the methodology of researching the last-person process, describes the methods used to help improve the child's storytelling skills, and introduces a start and end observation to determine the level of improvement in the child's storytelling. Work consists of: 55 pages, 3 figure, 3 tables, 2 appendix. Keywords: storytelling skills, 4-5 year old children development, finger games, numerals, story-role play, empirical research.