Pirkstiņrotaļas 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmētājas
Autor
Prūse, Ruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: Pirkstiņrotaļas 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmētājas. Darba autore: Ruta Prūse. Kvalifikācijas darba vadītāja: docente Dr. pead. Sanita Baranova. Kvalifikācijas darba apjoms: 35l pp., 17 izmantoti literatūras un informācijas avoti. Kvalifikācijas darbā, analizējot dažādu autoru pētījumus un izmantojot savā pieredzē uzkrātās zināšanas, tika analizēta literatūra par 3-4 gadu vecu bērnu runas attīstību un literatūra par dažādām pirkstiņrotaļām. Pētījuma mērķis: izpētīt pirkstiņrotaļu iespējas 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma jautājums: Kā pirkstiņrotaļas sekmē runas attīstību 3-4 gadu veciem bērniem? Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par 3-4 gadu vecu bērnu attīstību un bērnu valodas, runas attīstību. 2.Analizēt literatūru par dažādām pirkstiņrotaļām. 3.Raksturot, kā pirkstiņrotaļas palīdz attīstīt bērna runu. Pētījuma metodes: 1.teorētiskās, psiholoģiskās literatūras analīze; 2.dokumentu analīze. Atslēgas vārdi: Domāšana, atmiņa, runa, valoda, rotaļa, pirkstiņrotaļa, 3-4 gadu veci bērni. The theme of the qualification paper: Fingerplay as a promoter of speech development of 3-4 years old children. The author of the qualification paper: Ruta Prūse The scientific advisor of the qualification paper: Dr. paed. Sanita Baranova The paper contains: 35 pages, 17 literature and information sources. In the qualification paper, analyzing the researches of various authors and using the knowledge gained in practise, there is analized literature about speech development of 3-4 years old children, literature about different kinds of fingerplay. The aim of the research: to investigate the possibilities of fingerplay for 3-4 years ols children promoting speech development in the pedagogical process. The question of the research: how does fingerplay promote speech development of 3-4 years old children? The tasks of the research: 1.To analyze the literature on the development of 3-4 years old children, and their language, speech development. 2.To analyze the literature on different kinds of fingerplay. 3.To characterize how fingerplays help developing children’s speech. The methods of the research: 1.Analysis of the theoretical and psychological literature 2.Analysis of the documents Keywords: thinking, memory, speech, language, fingerplay, 3-4 years old children