Sensorā attīstība 2 – 3 gadus veciem bērniem
Autor
Dombrovska, Gaida
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums : Sensorā attīstība 2-3 gadus veciem bērniem. Darba autore : Gaida Dombrovska Darba zinātniskā vadītāja : Mag.paed.Ineta Aizporiete Darba saturs : 24 lpp., analizēti 23 literatūras avoti. Pētījuma mērķis : Bērnu sensorā attīstība, izmantojot didaktiskās rotaļas. Kvalifikācijas darba teorētiskā daļa balstās uz J. A. Komenska, M. Montesori, F. Frēbeļa, G.Svences u.c. autoru atziņām. Šajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā, sensorā attīstība kā bērna personības veidošanās līdzeklis, 2 -3 gadus vecu bērnu psiholoģiskais raksturojums, sensorās attīstības posmi, didaktiskās rotaļas izmantošana bērnu sensorajā attīstībā,didaktiskā rotaļa kā sensorās attīstības līdzeklis. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā sniegts pētāmās grupas – 15 bērni vecumā no 2-3 gadiem - raksturojums, veikts pedagoģiskais pētījums, to apkopojums un analīze. Šajā daļā ir atspoguļotas trīs rotaļnodarbības sensorās attīstības veicināšanai. Bērniem katru dienu piedāvājot dažādas rotaļdarbības redzes attīstīšanai un regulāri tās atkārtojot ar pieaugušu grūtības pakāpi, tika gūti pozitīvi rezultāti. Darbā izvirzītā hipotēze - bērnu sensorā attīstība norit sekmīgāk, ja izmanto didaktiskās rotaļas - ir apstiprinājusies. Atslēgvārdi – psiholoģiskā attīstība, pedagogs, agrīna bērnība, rotaļas. The titel of the Qualification Paper: Sensory development of 2 to 3 years old children. The author of the Qualification Paper: Gaida Dombrovska The research manager: mag. Paed. Ineta Aizporiete The content of the Qualification Paper: 24 pages, analized 23 literature sources The aim of the research: Sensory development of children using didactic games. The theoretical part of the Qualification Paper is based on thoughts of J. A. Komenskis, M. Montesori, F. Frēbelis, G. Svence and other authors. In this part are analized such questions as sensory development as means of child’s personality formation, psychological characteristics of 2 – 3 year old children, stages of sensory development, use of didactic games in children’s sensory develpment, didactic game as means of sensory develpment. In the practical part of the Qualification Paper is given characterization of study group – 16 children at the age of 2 – 3 years, done pedagogical research, summary and analysis. In this part three are reflected four lessons to promote sensory develpment. Offering to children different lessons for developing eyesight every day and repeating them regulary with growing degree of difficulties, positive results were achieved. Advanced hypothesis in the Qualification Paper – sensory development of children proseeds more successfully if didactic games are used – has been approved. Keywords – psychological development, educator, early chidhood, games.