Show simple item record

dc.contributor.advisorGavriļina, Margarita
dc.contributor.authorMajevska, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:27Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73944
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49920
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Dialoģisko prasmju pilnveide 7. klases skolēniem krievu valodas kā svešvalodas stundās”. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izpētīt 7. klases skolēnu dialoģisko prasmju pilnveides didaktiskās iespējas krievu valodas kā svešvalodas mācību stundās, ņemot vērā mūsdienu zinātnieku pieredzi. Darba gaitā tika izvirzīti uzdevumi: 1.Izanalizēt un apkopot mūsdienu zinātnieku (lingvistu, lingvodidaktu) pieredzi, sakarā ar skolēnu dialoģisko prasmju attīstīšanu svešvalodas mācību stundās. 2.Izanalizēt 7. klases skolēnu reālo dialoģisko prasmju attīstības līmeni krievu valodā kā svešvalodā, konstatēt sasniegumus un problēmas. 3.Aprobēt praktiskā darbā metodes un paņēmienus, kas vērsti uz klases skolēnu dialoģisko prasmju pilnveidi. 4.Apkopot pētījuma rezultātus, formulēt secinājumus. Diplomdarba izstrādē izmantotas teorētiskas un empīriskās pētījuma metodes. Darbs sastāv no ievada, trīs daļām un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizēti zinātnieku uzskati par komunikatīvās kompetences aspektiem un dialoģiskām prasmēm svešvalodu apguves kontekstā. 2. daļas uzmanības centrā ir metodes un paņēmieni dialoģisko prasmju attīstīšanai svešvalodas stundā no zinātnieku, metodiķu skatījuma, minot piemērus. Empīriskajā daļā tiek dots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti kritēriji svešvalodas (krievu valodas) dialoģisko prasmju apguves vērtēšanai, tiek aprakstīta izmēģinājumdarbības gaita, metožu aprobācija un tiek sniegti rezultāti. Galvenā atziņa: zinātnieki un metodiķi pievērš uzmanību tam, ka līdztekus tradicionālajām metodēm un paņēmieniem izglītības procesā aktīvi jāizmanto arī kritiskās domāšanas tehnoloģijas, interneta resursi, informācijas tehnoloģijas, jo tas ļauj skolēnam kļūt par aktīvu mācību procesa dalībnieku, veidot vajadzības pēc izglītojošas sadarbības, kritiski domāt, attīstīt nepieciešamās prasmes krievu valodas kā svešvalodas apguvē. Darbā izmantotas O. Agajevas, N. Gaļskovas, N. Geza, B. Techtmeiera, K. Šakirovas, Z. Umarovas, D. Dzinteres, I. Stangaines, D. Augstkalne u.c. autoru atziņas. Atslēgas vārdi: komunikatīvā kompetence, dialoģiskās prasmes, svešvaloda. Darbs sastāv no 66 lapaspusēm, 5 tabulām, 17 attēliem, 6 pielikumiem un 62 literatūras un informācijas avotiem. No kuriem 11 latviešu valodā, 2 angļu valodā un 49 krievu valodā.
dc.description.abstractTitle of the research work: The improvement of dialectical skills for 7th grade students at the lessons of the Russian language as the second foreign language. The aim of the work: to explore theoretically and practically the didactic possibilities of the 7th grade students' development of their dialectical skills in Russian as a foreign language, taking into account the experience of modern scientists. During the work the tasks were set: 1.To analyze and summarize the experience of contemporary scientists (linguists, linguistic dact) due to the development of students' dialogue skills in foreign language classes. 2.To analyze the 7th grade students’ real dialogical skills level of development of the Russian language as a foreign language, to identify achievements and problems. 3.To approbate the practical work metods and techniques that focus on students’ dialogical skills development. 4.To summarize the results of the research, to formulate the conclusions. Diploma paper used theoretical and empirical reserch methods. The work consists of an introduction, three parts and conclusions. In the theoretical part are analyzed the views of scientists on aspects of communicative competence and dialogical skills in the context of foreign language learning. Part 2 focuses on methods and techniques for developing dialectical skills in a foreign language lesson from the point of view of scientists, methodologists, giving examples. In the empirical part the methodological substantiation of the research is given, the criteria for assessment of foreign language (the Russian language) dialectical skills are developed, the course of the pilot activity, the approbation of the methods are described and the results are given. The main conclusion: the scientists and methodologists pay attention to the fact that in addition to the traditional methods and techniques in the educational process actively used in critical thinking, technology, Internet resources, information technology, as it allows the student to become an active learner, create the need for educational cooperation to think critically, to develop the necessary skills for learning Russian as a foreign language. The work used the insights from the authors-O. Agajeva, N. Galskov, N. Gez, B. Techtmeier, K. Shakirov, Z. Umarov, D. Dz.Intere, I. Stangaine, D. Augstkalne etc. Key words: communicative competence, dialogical skills, foreign language. The work consists of 66 pages, 5 tables, 17 pictures, 5 attachments and 62 sources of literature and information. Of which 11 in Latvian, 2 in English and 49 in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkomunikatīvā kompetence
dc.subjectdialoģiskās prasmes
dc.subjectsvešvaloda
dc.subjectcommunicative competence
dc.subjectdialogical skills
dc.titleDialoģisko prasmju pilnveide 7. klases skolēniem krievu valodas kā svešvalodas mācību stundās
dc.title.alternativeThe improvement of dialectical skills for 7th grade students at the lessons of the Russian language as the second foreign language
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record