Informācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējas 5. un 6. klases skolēnu lasīšanas prasmju pilnveidei
Author
Petroženko, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kāposta, Iveta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Elīna Petroženko Diplomdarba temats: “Informācijas tehnoloģiju izmantošana 6. klases skolēnu lasīšanas prasmju pilnveidei krievu valodā”. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt informācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējas pusaudžu lasītprasmes veicināšanai krievu valodas stundās. Pētījuma jautājumi: Kurus lasītprasmes kritērijus ietekmē informācijas tehnoloģiju izmantošana krievu valodas stundās? Kā informācijas tehnoloģiju izmantošana mācību procesā ietekmē skolēnu lasītprasmi krievu valodā? Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta, pielikumiem. Darba teorētiskajā daļā ir analizētas teorētiskās atziņas par lasītprasmi un tās kritērijiem un attīstību ietekmējošajiem faktoriem, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju ietekme uz pusaudžu lasītprasmes pilnveides aspektiem, analizētas mācību metodes, kas izmantojamas darbā ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām. Darba praktiskajā daļā ir analizēti empīriskā pētījuma laikā (intervijas ar skolotājiem, novērojumi) iegūtie dati un izmēģinājuma darbības rezultāti. Darba apjoms ir 44 lappuses, 5 tabulas, 11 attēli, 45 literatūras avoti, 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, krievu valodas apguve, lasītprasme, svešvalodu mācību process. The author of the diploma paper is Elīna Petroženko. The theme of the diploma paper is The Adaptation of Information Technologies to Develop the Russian Language Learners’ Literacy for Class 6 Students. The aim of the research is to gain theoretical grounding and practical proof for the adaptation of information technologies to develop the teenage students’ literacy within the Russian language classroom. The research questions are: Which literacy criteria are influenced by the adaptation of information technologies within the Russian language classroom? How does the adaptation of information technologies effect the Russian language learners’ literacy? The diploma paper consists of an introduction, two chapters with inclusive subchapters, conclusions, the list of literature sources, and appendices. The theoretical part of the diploma paper contains the analysis of findings on the literacy, its criteria, and influential and developmental factors. It also involves the analysis of language teaching and learning methods within the process of adaptation of information and communication technologies. The practical part of the diploma paper comprises the analysis of data which were gained during the empirical research (observations and interviews with teachers), as well as the results of the action research. The volume of the diploma paper is 44 pages, 5 charts, 11 pictures, 45 literature sources, and 5 appendices. Keywords: information and communication technologies, the Russian language acquisition, literacy, the foreign language learning process.