Latviešu tautasdziesmu izpēte mūzikas stundās sākumskolas skolēnu vērtībizglītošanā
Author
Bite, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mūrnieks, Andrejs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Lienes Bites diplomdarbs „Latviešu tautasdziesmu izpēte mūzikas stundās sākumskolas skolēnu vērtībizglītošanā”. Diplomdarba mērķis ir analizēt latviešu tautasdziesmas vērtībizglītošanas veicināšanai mūzikas stundās. Teorētiskajā daļā pētītas latviešu tautasdziesmas un veikta tajās atrodamo vērtību analīze. Raksturota vērtību izpratnes veidošanās skolēniem sākumskolā. Praktiskajā daļā veikta aptauja par to, kā skolēni izprot tikumus projekta „Skola 2030” kontekstā. Izstrādāti mūzikas stundu piemēri, kas ietver tautasdziesmas un tajās atrodamo vērtību analīzi. Veikta skolēnu praktisko darbu analīze. Atslēgvārdi: Vērtībizglītošana, latviešu tautasdziesmas, vērtības un tikumi, mūzikas stunda. The Diploma Paper of Liene Bite „Researching Latvian Folk Songs in Music Lessons to Provide Value Oriented Education for Primary School Students” The aim of the Diploma paper is to analyze Latvian folk songs to promote value education in music lessons. Theoretical part consisting of Latvian folk songs research and analyzes the values found in them. Conducted research of values formation for primary school students. Practical part consists of a primary school students survey on the understanding of values within the "School 2030". Developed examples of music lessons that include an analysis of folksongs and their values. There are summarized and analyzed the primary school students' practical works. Keywords: Value oriented education, latvian folk songs, values and virtues, music lesson.