Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorGavriļina, Margarita
dc.contributor.authorKosheleva, Elena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:46Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74127
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49951
dc.description.abstract10. klases skolēnu valodas gramatikas prasmju pilnveide ar kontrastīvās analīzes pielietojumu krievu valodas kā svešvalodas stundās: diplomdarbs. – Rīga, 2020.¬ - 84 lpp. Pētījumā analizēta problēma, kā, apgūstot krievu valodu, attīstās 10. klases latviešu skolēnu valodas gramatikas kvalitāte, tādējādi veicinot lingvālas personības sekmīgu attīstību. Tēmas aktualitāti nosaka tas, ka, svešvalodu apguvei izstrādājot modernus mācību priekšmetu standartus, programmas un mācību līdzekļus, tiek akcentēta skolēnu valodas attīstība, aktīvi izmantojot apgūtos runas modeļus (konstrukcijas), kas ir svarīgi konkrētā komunikācijas situācijā, kad valodas gramatikai ir sekundāra loma. Notiek valodas vienkāršošana, skolēns saziņā sāk izmantot stereotipiskas konstrukcijas, no kā cieš valodas gramatiskā kvalitāte. Turklāt mūsdienu sabiedrībā antropocentriskā faktora nozīme palielinās, tas ir, skolēna personība ir mācību procesa centrā, tāpēc svešvalodas apguves mērķis ir attīstīt tādu skolēna lingvālo personību, kuras svešvalodas prasmes līmenis būtu maksimāli tuvs dzimtās valodas prasmes līmenim. Paralēli komunikatīvajai pieejai mācību procesā ir vērts izmantot dažādas metodes un pieejas, tās kombinējot, ņemot vērā katra skolēna personības īpašības. Diplomdarbā raksturotas svešvalodas mācību metodes, kontrastīvās analīzes metodes vēsture, tās izmantošanas pieredze svešvalodu mācīšanas metodikā (t. sk. vēsturiskajā aspektā), kā arī pētāmā metode valodas apguvē skatīta citu didaktisko metožu kontekstā. Empīriskajā daļā aprakstīta izmēǧinājuma darba gaita: latviešu skolēnu krievu valodas morfoloģijas zināšanu un prasmju pārbaudes rezultāti, kontrastīvās analīzes metodes pārbaudes process krievu valodas (svešvalodas) stundās; apkopoti praktiskajā darbībā iegūtie rezultāti. Šo darbu var izmantot metodiķi, skolotāji, pētnieki, kā arī cilvēki, kuri apgūst svešvalodas.
dc.description.abstractUse of the contrastive analysis for 10th grade students - grammatically correct speech skill development in Russian language as a foreign language lessons: diploma work. - Riga, 2020. - 84 p. The problem analyzed in this research is how the 10th grade Latvian students improve their quality of speech grammar by learning Russian language, in this way promoting successful development for their lingual identity. Research topic’s topicality determines that by developing progressive standards, curriculum and teaching aids for study subjects, the emphasis is placed on the student's development of verbal grammar actively using the mastered communicative constructions, which is important in a specific situation of verbal communication, when speech grammar has a secondary role. Language simplification occurs, student in verbal communication starts to use more stereotypical constructions and the quality of speech grammar suffers. Besides, in today's society the meaning of anthropocentric factor increases, it is personality of the student at the centre of the learning process, that is why the purpose of learning a foreign language is to develop such a student’s lingual identity where the foreign language skill level would be utmost close to the native language skill level. Without giving up the communicative approach, in the learning process is worth to use diverse techniques and approaches, combining them, considering each student’s personality traits. The diploma work consists of the described teaching methods, history of contrastive analysis method, its usage experience for teaching a foreign language (including historical aspect), as well as the study method of language acquisition is considered in the context of other didactic method. The empirical part consists of the described try-out course of work: Latvian student knowledge of morphology and skill test performance results in Russian language, the process of testing the method of contrast analysis in Russian language (foreign language) lessons; the sum up of the results of practical work. This work can be used by methodologists, teachers, researchers, as well as people who are acquiring foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkontrastīvā lingvistika
dc.subjectkontrastīvā analīze
dc.subjectsalīdzinošā analīze
dc.subjectkontrastīvā metode
dc.subjectsvešvalodu apguves metodes
dc.title9. klases skolēnu runas un rakstības gramatikas pilnveidošana krievu valodas kā svešvalodas stundās, izmantojot starpvalodu salīdzināšanas analīzi
dc.title.alternativeImproving of grammar in writing and oral communication in Russian as a foreign language lessons for 9th grade students by using cross-language comparative analysis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию