Show simple item record

dc.contributor.advisorGaitniece-Putāne, Anda
dc.contributor.authorSkudra, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:03:01Z
dc.date.available2020-02-08T02:03:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74230
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49981
dc.description.abstractŠajā darbā mērķis ir noskaidrot vai pastāv saistība starp emocionālo intelektu, tā apakšskalām, un apmierinātību ar darbu, kā arī noskaidrot vai pastāv atšķirības starp emocionālo intelektu un apmierinātību ar darbu vecuma, dzimuma un izglītības ziņā. Pētījumā piedalījās 150 respondenti (101 sieviete un 49 vīrieši), vecumā no 18 līdz 63 gadiem. Tika ievākti arī sekojoši demogrāfiskie dati: dzimums, vecums un izglītības līmenis. Tika izmantota Iezīmju Emocionālā Intelekta aptauja- īsā versija (TEIQue-SF, Trait Emotional Intelligence Questionnaire – Short Form) (Petrides & Furnham, 2003). Apmierinātība ar darbu aptauja ir 1985. gadā veidota amerikāņu pētnieka Pola Spektora instruments (Spector, 1985). No pētījuma rezultātiem var secināt, ka pastāv statistiski nozīmīga saistība starp emocionālo intelektu un apmierinātību ar darbu. Tas nozīmē, ka cilvēki ar augstāku emocionālo intelektu būs apmierinātāki ar darbu. Kā otrais secinājums izriet tas, ka sievietes statistiski nozīmīgāk kā vīrieši spēj izpaust un uztvert emocijas, piemīt augstāka empātija, labāk uztur attiecības, izjūt lielāku laimes izjūtu, optimismu un pašcieņu. Kā trešais secinājums izriet tas, ka nepastāv atšķirības starp emocionālo intelektu un apmierinātību ar darbu, ņemot vērā respondentu izglītības līmeni. Iegūtie rezultāti atspoguļo atšķirību tikai apmierinātības ar darbu apakšskalas - apmierinātība ar kolēģiem bakalaura un maģistra grāda līmeņos. Attiecīgi šie rezultāti norāda, ka maģistra grāda ieguvēji ir statistiski nozīmīgi apmierinātāki ar kolēģiem nekā bakalaura grāda ieguvēji.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to find out whether there is a relationship between emotional intelligence, its subscales, and job satisfaction, and to find out if there is a difference between emotional intelligence and job satisfaction in terms of age, gender, and education. Total of 150 respondents (101 women and 49 men) participated in the research, in the age from 18 to 63 years. The following demographics were also collected during the research: gender, age and educational level. For the research, Trait Emotional Intelligence Questionnaire – short form (TEIQue-SF, Trait Emotional Intelligence Questionnaire – Short Form) (Petrides & Furnham, 2003) was used. The Job Satisfaction Survey, used in the research, is a 1985 instrument developed by American researcher Paul Spector. The results of the research show that there is a statistically significant relationship between emotional intelligence and job satisfaction. It means that people with higher emotional intelligence are more satisfied with work. The second conclusion is that women are statistically more capable of expressing and perceiving emotions, higher empathy, better relationships, and greater sense of happiness, optimism and self-esteem. The third conclusion is that there is no difference between emotional intelligence and job satisfaction in terms of respondents' educational level. The results obtained reflect the difference only in the job satisfaction sub-scale - satisfaction with colleagues at the undergraduate and graduate levels. Accordingly, these results indicate that graduate students are statistically significantly more satisfied with their colleagues than undergraduate students are.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectiezīmju emocionālais intelekts
dc.subjectapmierinātība ar darbu
dc.subjectemocionālais intelekts
dc.subjectintelekts
dc.titleIezīmju emocionālā intelekta saistība ar apmierinātību ar darbu
dc.title.alternativeTrait Emotional Intelligence in Relation to Job Satisfaction
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record