• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stresa pārvarēšanas stratēģiju saistība ar emocionālo intelektu strādājošiem un nestrādājošiem studentiem

Thumbnail
Открыть
299-74232-Astasova_Linda_la16047.pdf (684.6Kb)
Автор
Astašova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dimdiņš, Ģirts
Дата
2020
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pētījuma mērķis ir izpētīt saistību starp emocionālo intelektu un stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēli strādājošu un nestrādājošu studentu izlasēs. Pētījumā piedalījās 67 studējoši respondenti vecumā no 20 līdz 35 gadiem, vecuma intervālos: no 20 līdz 25 gadi (N=32), no 25 līdz 30 gadi (N=14), no 30 līdz 35 gadi (N=21). Respondentu sadalījums pa dzimumiem sievietes (N=54) un vīrieši (N=13). Respondenti ir strādājoši un nestrādājoši studenti, kuri mācās bakalaura programmās. Pētījumā tika pielietotas divas aptaujas: Stresa pārvarēšanas stratēģiju aptauja un Emocionālā intelekta aptauja. Rezultāti parādīja ka statistiski nozīmīgas atšķirības pastāv starp skalām uz emocijām orientētas stratēģijas un izvairīšanās stratēģijas, strādājoši studenti uzrāda augstākus rādītājus uz emocijām orientētu stratēģiju izvēlē, bet nestrādājoši studenti, savukārt, uzrāda augstākus izvairīšanās stratēģiju izvēles rādītājus. Rezultāti parāda, ka pastāv pozitīvas saistības starp emocionālo intelektu, un uz problēmām orientētām stratēģijām. Korelāciju analīzes rezultāti parādīja, ka statistiski nozīmīgs korelācijas līmenis parādās arī starp skalu emociju uztvere un uz problēmām orientētas stratēģijas un starp skalām savu emociju vadīšana un uz problēmām orientētas stratēģijas. Izvairīšanās stratēģijas veido korelāciju ar emociju izmantošanu. Tāpat nozīmīgas, pozitīvas saistības pastāv starp emociju izmantošanu un uz emocijām orientētām stratēģijām.
 
The aim of the study is to explore the relationship between emotional intelligence and the choice of stress management strategies in the sample of working and non-working students. The sample consisted of 67 students aged 20 to 35, ages ranging from 20 to 25 years (N = 32), from 25 to 30 years (N = 14), from 30 to 35 years (N = 21). Gender distribution of respondents: women (N = 54) and men (N = 13). Respondents are working and non-working students who study in bachelor's programme. Two following surveys were used: a survey of stress management strategies and a survey of emotional intelligence. The results showed statistically significant differences between scales – emotion oriented strategies and avoidance strategies, working students show higher scores in the choice of emotion - oriented strategies, while non-working students show higher indicators of avoidance strategies. The results showed that there are positive links between emotional intelligence and problem - oriented strategies. The results of the correlation analysis showed that a statistically significant level of correlation also appears between the perception of the emotions and problem - oriented strategies and the management of their emotions and problem - oriented strategies. Avoidance strategies form a correlation with the use of emotion. There is also a significant positive relationship between scales - the use of emotion and emotion - oriented strategies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49982
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV