Krievu valodas kā svešvalodas mācību grāmatu potenciāls skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstībai
Автор
Andersone, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba “Krievu valodas kā svešvalodas mācību grāmatu potenciāls skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstībai” pētījuma objekts ir VISC apstiprināto mācību grāmatu krievu valodas kā svešvalodas apgūšanai pamatskolā saturs. Pētījuma priekšmets ir mācību literatūras atbilstība pilnvērtīgai pašvadītas mācīšanās attīstībai. Pētījuma mērķis ir iegūt secinājumus, kā strādāt ar pieejamām mācību grāmatām, dot ieteikumus mācību grāmatu pilnveidošanai. Pētījuma uzdevumi ietver teorētiskās literatūras un krievu valodas kā svešvalodas skolotāju izpratni par pašvadītu mācīšanos analīzi, pašvadītas mācīšanās elementu esamības izpēti mācību grāmatās un attiecīgu metodisku ieteikumu izstrādi. Darbā ietilpst trīs nodaļas, tajās attiecīgi aplūkots pašvadītas mācīšanās jēdziens, anketēšanas ceļā noskaidrota pašvadītas mācīšanās izpratne starp krievu valodas kā svešvalodas skolotājiem pamatskolā. Trešā nodaļa veltīta krievu valodas kā svešvalodas mācību grāmatu potenciālam skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstībā. Darbā iekļautas 85 lappuses, 21 attēls, 10 tabulas, pievienots viens pielikums. Atslēgas vārdi: krievu valoda, pašvadīta mācīšanās, mācību grāmatas, svešvaloda. The subject of the master paper “The Potential of the Russian as the Second Foreign Language Textbooks for the Development of Students' Self-Governed Learning Skills” is the textbooks approved by the State Education Content Commission for teaching of Russian as foreign language in primary school. The focus of the research is the correspondence of the textbooks to full-bodied self-governed learning. The goal of the research is to obtain conclusions, how to work with the accessible textbooks, to give recommendations for the improvements to the textbooks. The tasks of the research include the analysis of theoretical literature and the finding out the Russian language as the foreign language teachers’ views about self-governed learning, the analysis of self-governed learning elements in the textbooks, and the development of the relevant methodological recommendations. The paper includes three chapters, they discuss relevantly the notion of self-governed learning, the Russian as foreign language teachers’ understanding of self-governed learning in primary school. The third chapter is devoted to the potential of the Russian language textbooks in the development of the pupils’ self-governed learning skills. The paper includes 85 pages, 21 picture, 10 tables and one appendix. Key words: Russian language, self-governed skills, textbooks, foreign language.