Studentu profesionālās angļu valodas kompetences veidošanās tūrisma studijās
View/ Open
Author
Lūka, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žogla, Irēna
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Ineta Lūka
Studentu profesionālās angļu valodas kompetences veidošanās tūrisma studijās
Anotācija
Par vienu no perspektīvākajām nozarēm ir kļuvis tūrisms. Tam raksturīgs pieprasījums pēc radošiem, lemtspējīgiem, vairākas valodas zinošiem speciālistiem, kas spēj izmantot valodu mainīgajā sociālkultūras vidē. Veiktā kvalitatīvi novērtējošā pētījuma mērķis ir izpētīt angļu valodas studiju modeļa efektivitāti tūrisma speciālista profesionālās angļu valodas kompetences veidošanā. Lai to sasniegtu, ir apzināta esošā situācija un darba tirgus pieprasījums, izveidota tūrisma speciālistu profesionālās angļu valodas kompetences definīcija, precizēts profesionālās angļu valodas kompetences saturs, izveidoti tās kritēriji, rādītāji un kompetences līmeņu apraksts, izveidota Profesionālās angļu valodas kursa programma un izveidots, praksē pārbaudīts un tūrisma studiju procesā ieviests profesionālās angļu valodas kompetences pilnveides modelis. Ineta Lūka
Development of Students’ ESP Competence in Tourism Studies at Tertiary Level
Annotation
Tourism has become one of the most flourishing businesses in the country. It requires creative, educated specialists with a good command of several foreign languages who are able to use the language in different socio-cultural contexts. The aim of the conducted qualitative evaluation research is to study the efficiency of the English language learning model in the development of tourism specialist’s English for Special Purposes (ESP) competence. To attain the aim a needs analysis has been conducted; an ESP competence for tourism specialists and its components have been defined; ESP competence criteria, indicators and the description of ESP competence levels have been created; an ESP syllabus has been designed; a model for the development of tourism students’ ESP competence has been created, tested and introduced into tourism studies.