• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Direktora vadības prakses ietekme uz profesionālās mācīšanās kopienas veidošanos skolā

Thumbnail
View/Open
298-74507-Recs_Normunds_JurP990139.pdf (2.915Mb)
Author
Rečs, Normunds
Co-author
Latvijas Universitāte. Prorektors sociālo un tiesību zinātņu jomā
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Normunda Reča promocijas darba mērķis ir izpētīt direktoru vadības praksi, tās sakarību ar profesionālās mācīšanās kopienu veidošanos skolās un sniegt ieteikumus Latvijas vispārizglītojošo skolu direktoru darbības pilnveidošanai. Pētījuma teorētiski pētnieciskajā daļā apskatītas zinātniskās atziņas par publiskā sektora vadības attīstību, pārmaiņām skolu vadīšanā, skolu direktoru lomām un funkcijām un skolas kā profesionālās mācīšanās kopienas konceptu. Pētījuma praktiski pētnieciskajā daļā pētīti ārvalstu skolu direktoru profesionālo prasību apraksti, analizēta Latvijas pieeja direktoru profesionālo pienākumu noteikšanā un atspoguļoti 489 skolotāju aptaujas rezultāti par direktoru līderības praksi un tās sakarību ar skolotāju profesionālās mācīšanās kopienas veidošanos 25 Latvijas skolās. Atslēgvārdi: vispārizglītojošās skolas vadīšana, publiskā sektora vadība, pedagoģiskā līderība, profesionālās mācīšanās kopiena
 
The main aim of doctoral thesis authored by Normunds Rečs, is to investigate principals` leadership practice, its relationship to professional learning communities at schools, and to give recommendations for the improvement of the performance of the principals of Latvian schools. The theoretical part of the research deals with the findings on the development of public sector management and school management, the roles and functions of school principals and the concept of the school as professional learning community. The practical part of the research explores descriptions of the professional requirements of principals of foreign schools, analysed Latvian approach to determining professional responsibilities of principals, and presents the survey results of 489 teachers in 25 schools in Latvia. Keywords: school management, public sector management, pedagogical leadership, professional learning community.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50258
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV