Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKrumholce, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:01:54Z
dc.date.available2020-06-18T01:01:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75179
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50384
dc.description.abstractBakalaura darba temats – “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgas saskarsmes sekmēšana lomu rotaļās”. Bakalaura darba autore ir Liene Krumholce. Bakalaura darba mērķis: literatūras studiju rezultātā teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas par bērnu vecumposmiem, labestīgas saskarsmes veidošanos, rotaļu nozīmi un praktiski vērtēt labestīgas saskarsmes veidošanās iespējas lomu rotaļās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra par labestīgas saskarsmes veidošanos pieaugušo – bērnu, bērnu – bērnu saskarsmē. Izstrādāti jaunākā pirmsskolas vecumposma labestīgas saskarsmes raksturojoši kritēriji un noteikti labestīgu saskarsmi veicinoši nosacījumi. Analizēta lomu rotaļas organizācija bērnu – bērnu saskarsmē. Izstrādāti pedagoģiskā procesa organizācijas nosacījumi lomu rotaļas organizācijai. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums ar mērķi praktiski izvērtēt labestīgas saskarsmes veidošanās iespējas lomu rotaļās. Balstoties uz psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku atziņām un iepazīstoties ar Skola2030 izstrādātajiem noteikumiem par pirmsskolas izglītības vadlīnijām tika izvirzīti bērnu labestīgas saskarsmes vērtēšanas kritēriji un rādītāji atbilstoši jaunākajam pirmskolas vecumposmam. Izmantojot empīriskās metodes – novērojumu un darbības produktu metodes – tika izzināts un noskaidrots saskarsmju prasmju līmenis jaunākajā pirmsskolas grupā. Izmantojot darbības produktu analīzes metodi tika noskaidroti cēloņi un sekas, motīvi bērnu rīcībai. Pirms pedagoģiskās izmēģinājuma darbības tika veikts pētījuma rezultātu apkopojums, lai noteiktu kādiem saskarsmes aspektiem un kuriem bērniem ir nepieciešams pievērst uzmanību darbības laikā. Lai pārbaudītu iepriekš norādītos pieņēmumus - labestīgas saskarsmes veidošanās nosacījumus lomu rotaļās, tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pēc kuras sekoja atkārtota novērošana, analīze, pētījuma rezultātu apkopošana – izmantojot matemātisko datu apstrādi. Pēc pētījuma rezultātu apkopošanas tika secināts, ka skolotāja mērķtiecīga iesaistīšanās ir sekmējusi bērnu reālo un lomu attiecību attīstību, jo salīdzinot pētījuma sākuma un pētījuma beigu datus, tika novērots, ka saskarsmes līmenis visos aspektos bija uzlabojies. Tika izstrādāti un pārbaudīti priekšlikumi pedagoģiskā procesa organizācijai. Pētījumā iegūtie dati ļauj secināt, ka darbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Atslēgvārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, 3 - 4 gadīgi bērni, lomu rotaļas Bakalaura darba apjoms: 62 lpp., 3 tabulas, 17 attēli, 3 pielikumi, 74 izmantoti literatūras avoti.
dc.description.abstractTheme of the bachelor thesis: Facilitation of benevolent communication for early preschoolers through role-playing games. Author of the bachelor thesis: Liene KRUMHOLCE. Aim of the bachelor thesis: conduct literature studies to theoretically examine views of various authors on children age periods, benevolent communication, importance of role-playing games and practically assess potential for benevolent communication in a role-playing game. In the theoretical part the author of this thesis analyses literature on formation of benevolent contacting between adults and children and amongst children. A set of criteria has been developed to describe benevolent contacting for early preschoolers and a set of conditions promoting benevolent communication have been determined. An organization of the role-playing games in child-to-child communication/contacting has been analysed. The conditions for the organisation of the pedagogical process for the role-playing games have been developed. In the empirical part the author of this thesis conducts research with an aim to practically assess potential for benevolent contacting in the role-playing games. Based on the views of psychology and pedagogical scientists and the rules on pre-primary education guidelines developed by Skola2030, the set of criteria and indicators for assessing benevolent contacting for children were established to suit the particular age group of early preschoolers. By using empirical methods – analysis of observational and performance outputs, the level of contact skills in the group of early preschoolers was studied and determined. By using the method of performance outputs analysis, the causes and consequences, as well as motives for children's actions were identified. Prior to the pedagogical probationary, a summary of the results of the study was carried out, in order to identify both aspects of contacting and children to whom attention should be paid during the process. In order to examine the abovementioned assumptions regarding the conditions for the development of benevolent contacting in role-playing games, a pedagogical probationary was carried out, followed by repeated observation, analysis and pooling of study results by using mathematical data processing. After pooling the results of the study, it was concluded that targeted involvement of the teacher has contributed to the development of both real and role relationships between children, as comparing the baseline and end-of-study data showed that the level of contacting had improved in all respects. Proposals for the organisation of the pedagogical process were developed and tested. The findings of this study suggest that the hypothesis of thesis has been confirmed. Keywords: communication/contacting, contact skills, 3-4-year-old children, role-playing games Bachelor thesis volume: 62 pages, 3 tables, 17 images, 3 annexes, 74 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsaskarsmes prasmes
dc.subject3 - 4 gadīgi bērni
dc.subjectlomu rotaļas
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgas saskarsmes sekmēšana lomu rotaļās
dc.title.alternativeFacilitating benevolent communication for early preschoolers with role-playing games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию