Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorUmbraško, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:14Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75353
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50416
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: 3-5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide lomu rotaļās. Darba autors: Madara Umbraško Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt autoru atziņas par pašapkalpošanās prasmēm un pētīt to pilnveides iespējas 3 – 5 gadus veciem bērniem lomu rotaļās. Lai īstenotu mērķi un uzdevumus teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par pašapkalpošanās prasmēm un to nozīmi attīstībā, 3 – 5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums un lomu rotaļu nozīme pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšanā. Empīriskajā daļā tika pētīta lomu rotaļu ietekme uz pašapkalpošanās prasmju apguvi. Veikta novērošana “X” izglītības iestādes jaukta vecuma grupā, kurā tika organizēta arī pedagoģiskā darbība un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma laikā bērniem tika piedāvātas lomu rotaļas atbilstoši viņu vecumam, kā arī analizēta lomu rotaļu ietekme uz personīgās higiēnas, ģērbšanās, kārtības un galda kultūras pašapkalpošanās prasmju attīstību. Darbā tika izmantota zinātniskās literatūras analīze, bērnu novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Apkopojot pētījuma beigās iegūtos rezultātus, var secināt, ka ievērojot bērnu vecumposmu īpatnības, ar lomu rotaļu palīdzību var veicināt pašapkalpošanās prasmju apguvi. Darbs sastāv no: 2 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta. Darba apjoms 41 lpp., darbā iekļauti 8 attēli un 3 tabulas. Darba izstrādē izmantoti 25 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 3 – 5 gadus veci bērni, pašapkalpošanās prasmes, lomu rotaļas, pirmsskola.
dc.description.abstractTheme of the qualitication work: Independent learning development for children age 3 - 5 throught roleplay. Author of the qualitation work: Madara Umbraško Aim of the qualitation work: To analyse the findings on self-service skills and to study the possibilities of their development in 3-5-year-old children through role play. In order to implement the aim and objectives, the theoretical part of the work provides with overview and analysis of the psychological and pedagogical literature on self-service skills and their role in development, the developmental characteristics of 3-5-year-old children and the value of role-playing in promoting the acquisition of self-service skills. In the empirical part, the influence of role-playing on the acquisition of self-service skills was studied. Observation was performed in the mixed age group in “X” educational institution, where pedagogical activities were also organized, and the results of the research were analysed. During the study, children were offered role-playing games according to their age, as well as the impact of role-playing games on the development of self-service skills of personal hygiene, dressing, orderliness, and table manners were analysed. The qualification work comprises analysis of scientific literature, observation of children and a pedagogical experimental activity. Summarizing the results of the study, it can be concluded that acquisition of self-service skills can be promoted with the help of age-appropriate role-playing games. The work consists of two chapters, conclusions, proposals and bibliography. The work is written on 41 pages, contains 8 pictures and 3 tables. There are 25 literature sources used. Keywords: 3-5-year-old children, self-service skills, role play, preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subject3 – 5 gadus veci bērni
dc.subject3-5-year-old children
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectself-service skills
dc.subjectlomu rotaļas
dc.titleDarba nosaukums- 3-5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide lomu rotaļās
dc.title.alternativeIndependent learning development for children aged 3-5 through roleplay
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige