2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanās
Автор
Amoliņa-Ābelīte, Ritma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs: 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanās Darba autore Ritma Amoliņa-Ābelīte Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski izpētīt bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanos, izmantojot rotaļu kā līdzekli šo prasmju veicināšanai. Teorētiskajā daļā ir veikta literatūras analīze saistībā ar 2 – 3 gadīgu bērnu raksturojumu, pētītas vecumposma īpašības saistībā ar pētāmo problēmu, kā arī pētīts pašapkalpošanās prasmju jēdziens pedagogu un psihologu atziņās. Praktiskajā daļā veikts 2–3 gadīgu bērnu pētījums, novērtējot viņu pašapkalpošanās prasmes. Izmantojot dažādas rotaļas, veikts pedagoģiskais process bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Pētījuma noslēgumā veikta sasniegto rezultātu analīze, lai apstiprinātu izvirzīto hipotēzi, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes tiks attīstītas, ja pedagogs mērķtiecīgi izmantos rotaļas, kas bērnam attīsta noteiktas prasmes un caur rotaļu bērns tiks ieinteresēts patstāvīgi darboties. Pētījuma bāze – X novada pirmsskolas izglītības iestāde Y. Pētījumā piedalās 14 bērni – 8 meitenes un 6 zēni. Pētījuma struktūra – ievads, divas daļas, secinājumi, pielikumi, literatūras un avotu saraksts. Pētījumu ilustrē 5 tabulas, 15 attēli un 10 pielikumi. Atslēgvārdi: rotaļa, pašapkalpošanās prasmes, patstāvība, agrā bērnība Qualification paper: Formation of Self-Service Skills of Children Aged 2–3 Author: Ritma Amoliņa-Ābelīte Aim of the paper: theoretical analysis and practical study of how self-service skills of children are forming by using play as a tool improving thereof. Theoretical part covers analysis of literature on children aged 2–3, study of age- specific children characteristics related to the issue researched, as well as study of the pedagogue and psychologist opinions on the term self-service skills. Practical part covers practical observations of children aged 2–3 aimed at evaluating their self-service skills. Within it, pedagogical measures aimed at improving self- service skills of children were taken by using various forms of play. Concluding part of the paper includes analysis of the research findings helping to confirm the hypothesis that self-service skills of children may be improved by targeted use of a play, since play allows developing various skills and engages children in independent activity. Research base: pre-school education establishment Y located in municipality X. The research engaged 14 children – 8 girls and 6 boys. Paper structure: the paper consists of introduction, two sections, conclusions, annexes, bibliography and references. Study is illustrated by 5 tables, 10 images and 15 annexes. Keywords: play, self-service skills, independence, early childhood