Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorRaiskuma, Danuta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:20Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75422
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50429
dc.description.abstractDarba temats – 5-6 gadīgu bērnu pašapziņas attīstības iespējas mācību centros Darba autore – Danuta Raiskuma Darba zinātniskais vadītājs - Rasma Purmale Pētījuma mērķis – pētīt 5 -6 gadīgu bērnu pašapziņas attīstības veicināšanas iespējas mācību centros Pētījuma hipotēze - 5-6 gadīgu bērnu pašapziņas attīstība mācību centros būs sekmīga, ja: ir iekārtota atbilstoša grupas vide, kur bērns pats var izvēlēties nodarbošanos; pedagogs veicina un atbalsta bērnu regulāru iesaisti mācību centros; bērnam tiek izteikti pozitīvi motivējoši komentāri un uzslavas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par pašapziņu, tās attīstību 5-6 gadus veciem bērniem un par mācību centru nozīmi pedagoģiskajā procesā. Pētījuma aktualitāti noteica jaunākās tendences pirmsskolas izglītības pieejā, kas iekļautas “Skola 2030” konceptā. Balstoties uz Kreišmanes, Pučures, Dzintares, Lieģinieces un citu autoru atziņām pētījumā sniegts pārskats par 5-6 gadīgu bērnu pašapziņas attīstības iespējām pirmsskolā, un par pamatu ņemot VISC Metodiskos ieteikumus “Pirmsskolas mācību programmu īstenošanai” kā arī Hansenas, Kaufmanes, Saifera un citu autoru atziņas, aprakstīta mācību centru metodika. Teorijā gūtās atziņas izmantotas veidojot praktisko pētījumu. Empīriskajā daļā tiek pamatota metožu izvēle un veikts pētījums pirmsskolas izglītības iestādē „ X”. Novērojumā piedalījās 15 pirmsskolas vecuma bērni piecu un sešu gadu vecumā. Pētījumā veikta situācijas konstatācija - novērtēta bērnu pašapziņa pēc vairākiem kritērijiem, saistītiem ar pašvērtējumu, patstāvību, sadarbību, pašcieņu un citiem, kā arī tika ņemts vērā vecāku viedoklis. Pētījuma gaitā bērniem tika nodrošināta iespēja darboties mācību centros, īstenojot uzdevumus, kas veicina pašapziņas attīstību. Noslēgumā tika noteikts bērnu pašapziņas attīstības progress un apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi – pašapziņa, pašapziņas attīstīšana, pirmsskolas mācību centri. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits - 61 lpp., 2 pielikumi, 9 tabulas, 23 attēli, 31 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractTheme of work: Possibilities for promoting self-awareness development of 5-6 years olds in training centres Author of the work: Danuta Raiskuma Supervisor: Rasma Purmale Aim of the research: to study the possibilities of promoting the development of self-awareness of 5- 6 yeasr old children in training centers Research hypothesis: the development of self-awareness of -5-6 years old children in training centers will be successful if: there is an appropriate group environment where the child can choose an occupation; the teacher promotes and supports the regular involvement of children in learning centers; positive motivating comments and praise are given to the child. The theoretical part analyzes the scientific literature on self-awareness, its development for 5-6 years old children and the role of learning centers in the pedagogical process. The topicality of the research was determined by the latest trends in the approach to pre-school education, which are included in the “School 2030” concept. Based on the findings of Kreišmane, Pučure, Dzintare, Lieģiniece and other authors, the study provides an overview of self-confidence development opportunities for 5-6 year old children in preschool, and based on VISC Methodological Recommendations for “Preschool Curriculum Implementation”, Hansen, Kaufman, Saifer and other authors findings, the methodology of training centers is described. The findings gained in theory have been used in the development of practical research. The empirical part substantiates the choice of methods is and research is performed in the pre-school educational institution "X". Fifteen pre-school children aged five and six participated in the observation. The study found the situation - children's self-awareness was assessed according to several criteria related to self-assessment, independence, cooperation, self-esteem and others, as well the opinion of parents was taken into account. In the course of the research, children were provided with the opportunity to work in learning centers, implementing tasks that promote the development of self-awareness. In the end, the progress of children's self-awareness development was determined and the results obtained during the research were summarized. Keywords: self-awareness, self - development, pre-school training centers. Content of the paper - total number of pages – 61 p., 2 appendixes, 9 tables, 23 pictures and 31 referneces.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectpašapziņas attīstīšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectmācību centri
dc.title5-6 gadīgu bērnu pašapziņas attīstības iespējas mācību centros
dc.title.alternativePossibilities for promoting self-awareness development of 5-6 year olds in training centres
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record