Fonemātiskās uztveres pilnveidošana 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem rotaļās un spēlēs
Author
Bērziņa, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: ,,Fonemātiskās uztveres pilnveidošana 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem rotaļās un spēlēs.’’ Darba autors: Ilva Bērziņa Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Darba saturs: 63 lappuses, 25 attēli, 1 tabula, 66 bibliogrāfiskie avoti, 10 pielikumi. Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt rotaļu un spēļu efektivitāti fonemātiskās uztveres pilnveidē 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Pirmajā nodaļā darba autore ir pētījusi un analizējusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu raksturojumu veselumā, runas un valodas attīstību. Otrajā nodaļā tiek aplūkotas dažādu autoru atziņas par fonemātiskās uztveres attīstību un tās pilnveides iespējām, izmantojot rotaļas un spēles. Trešajā nodaļā tiek atspoguļots praktiskais pētījums fonemātiskās uztveres pilnveidei, koriģējoši attīstošajā darbībā izmantojot rotaļas un spēles. Analizējot pētījumā iegūtos rezultātus, var secināt, ka rotaļu un spēļu izmantošana koriģējoši attīstošajā darbībā, respektējot katra bērna individuālās attīstības īpatnības, veicina fonemātiskās uztveres pilnveidošanos. The subject of the bachelor’s paper: Development of phonological perception for 5 – 6 years old children with phonetic phonemic disorders in plays and games. Author of the bachelor’s paper: Ilva Bērziņa Consultant of the bachelor paper: Mg. paed. Ilze Vilka Volume of the bachelor paper: 63 pages, 25 pictures, 1 table, 66 bibliographic titles, 10 appendices. The aim of bachelor paper: find out theoretically and explore pratically the effectiveness of games and plays in phonemic perception development for for 5 – 6 years old children with phonetic phonemic disorders. In the first chapter of bachelor paper, the author has researched and analyzed the theoretical findings about 5 – 6 years old children integrality, speech and language development. Second chapter explores various author findings about development of phonemic perception and its potential for development through play and games. The third chapter presents a practical study on the development of phonemic perception through play and games in corrective developmental activity. Analyzing the results of research, it can be concluded, that the use of play and games in remedial development activities, respecting the individual characteristics of each child, contributes to the development of phonemic perceptions.