• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fonētiski fonemātisko traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļās

Thumbnail
Открыть
299-75463-Eksteine_Jana_je18010.pdf (1.596Mb)
Автор
Ekšteine, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2020
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Darba autore: Jana Ekšteine. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele. Diplomdarbā tika izvirzīts mērķis – teorētiski un praktiski izzināt un pārbaudīt skaņas korekcijas iespējas ar rotaļas palīdzību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Tā sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. veikt zinātniskās literatūras analīzi par pētāmajiem jautājumiem; 2. izveidot vērtēšanas kritērijus bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem; 3. analizēt un salīdzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību veselumā; 4. apzināt un izmantot darba metodes fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā ar rotaļas palīdzību. 5. analizēt atkārtoti iegūtos izpētes datus. Diplomdarba autore pētījusi un izzinājusi daudzu psihologu, pedagogu un logopēdu teorētiskas atziņas par runas un valodas attīstību un traucējumiem. Izpētījusi fonētiski fonemātiskos traucējumus, kuri ietekmē bērna pilnvērtīgu runas un valodas apguvi. Izzinājusi vecākā pirmsskolas vecuma bērna attīstību veselumā. Teorētiski guvusi apliecinājumu, ka rotaļa ir bērna attīstības sekmētāja visos attīstības procesos. Rotaļa ir valodas attīstības sekmētāja, tajā bērns jūtas brīvs, atvērts, ieinteresēts uz nepiespiestu darbību, ar tas palīdzību pieaugušais var mudināt bērnu uz vēlamo darbību. Empīriskajā daļā tika aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, kā arī veikta fonemātiskās uztveres izpēte. Izpētes rezultāti tika analizēti pirms un pēc logopēda koriģējoši attīstošās darbības. Tiek apstrādāti un analizēti iegūtie dati. Pētījuma rezultāti liecina, ka bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem korekcijas darbība norit sekmīgi, ja pedagogs izprot un tiek ievērotas bērna attīstības īpatnības; tiek izmantoti konkrēti paņēmieni ar rotaļu palīdzību. Diplomdarba apjoms ir 97 lappuses, analizēti 54 literatūras avoti. Darba satura skaidrošanai tiek izmatotas 9 tabulas, 5 attēli, kā arī pievienoti 23 pielikumi. Atslēgas vārdi: fonētiski fonemātiskie traucējumi, vecākais pirmsskolas vecums, rotaļa, korekcija
 
Author of the diploma: Jana Ekšteine. Scientific supervisor: Dr. paed. Professor Sarmīte Tūbele. The aim of the diploma was to theoretically and practically find out and test the possibilities of sound correction with the help of games for older preschool children with phonetic and phonemic disorders. To achieve this, the following tasks were set: 1. to perform an analysis of scientific literature on the research questions. 2. to develop evaluation criteria for children with phonetic and phonemic disorders. 3. to analyze and compare the development of older pre-school children as a whole. 4. to identify and use working methods in the correction of phonetic phonemic disorders with the help of play. 5. analyze repeatedly obtained research data. The author of the diploma has researched and found out the theoretical findings of many psychologists, pedagogues and speech therapists about the development and disorders of speech and language. Researched phonetically phonemic disorders that affect a child's full speech and language acquisition. Has studied the development of the oldest preschool child as a whole. The author has theoretically gained confirmation that a game is a facilitator of a child's development in all development processes. A game is a facilitator of language development, in which the child feels free, open, interested in relaxed activities, with the help of which the adult can encourage the child to the desired activity. The empirical part described the methods used in the study, as well as the study of phonemic perception. The results of the study were analyzed before and after the corrective developmental activities of the speech therapist. The obtained data is processed and analyzed. The results of the research show that for children with phonetic and phonemic disorders the correction activity is successful if the teacher understands and observes the peculiarities of the child's development; specific techniques are used through games. The size of the diploma is 97 pages, 54 literature sources were analyzed. To explain the content of the work 9 tables and 5 pictures are used, as well as 23 attachments are added. Keywords: phonetically phonemic disorders, correction, older preschool age, game.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50445
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV