Show simple item record

dc.contributor.advisorPorozovs, Juris
dc.contributor.authorGrosberga-Merca, Soneta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:01Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75255
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50462
dc.description.abstractSonetas Grosbergas-Mercas bakalaura darba “Skolēnu pētniecisko prasmju pilnveide bioloģijas mācību stundās vidusskolā” mērķis ir pētīt skolēnu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas bioloģijas mācību stundās vidusskolā. Tēmas aktualitāte balstās uz Valsts izglītības satura centra projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” sasniedzamajiem mērķiem izglītībā un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) veiktajiem pētījumiem par skolēnu dabaszinātņu izglītības līmeni. Darba teorētiskajā daļā aprakstītas pētniecisko prasmju būtība, skolotājas kompetences, mācību metodes un bioloģijas mācību process. Pētnieciskajā daļā veikta skolēnu aptauja, kurā piedalījās 142 vidusskolēni no 3 dažādām vidusskolām un 3 bioloģijas skolotājas. Ar skolēnu aptaujas anketu palīdzību tika noskaidrota skolēnu līdzšinējā pieredze pētnieciskajā darbībā un viedoklis par skolotāju darbības un dažādu mācību metožu ietekmi uz pētniecisko prasmju attīstīšanu vidusskolā, turpretī ar intervijas palīdzību tika noskaidrots bioloģijas skolotāju viedoklis jautājumos, kas saistīti ar skolēnu pētnieciskajām prasmju līmeni un to pilnveides iespējām mācību procesā. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēni ir ieinteresēti pētnieciskās darbības veikšanā, taču viņu pētniecisko prasmju līmeni un pašnovērtēšanas prasmes nepieciešams pilnveidot, skolotājam veicot uzdevumu saistīšanu ar reālo dzīvi, dažādu mācību metožu izmantošanu un mērķtiecīgu formatīvo vērtēšanu. Darba apjoms: 61 lapas, 15 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi un izmantoti 49 literatūras un citi avoti
dc.description.abstractThe aim of Soneta Grosberga-Merca’s bachelor’s thesis "Improvement of student’s research skills in biology lessons in high school" is to study the possibilities of student’s research skills development in biology lessons in high school. The topicality of the thesis is based on the achievable goals of education by the project of the National Centre for Education “Competency based approach in the curriculum” and the research performed by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) Program for International Student Assessment (PISA) on the level of science education of students. The theoretical part of the work describes the essence of research skills, teacher competencies, teaching methods and the biology teaching process. The research part consists of a student survey in which participated 142 high school students from 3 different high schools and 3 biology teachers. Student questionnaires were used to clarify the students previous experience in research and opinion on the impact of teachers activities and different teaching methods on the development of research skills in high school, however, the interviews helped to find out the opinion of biology teachers on issues related to students research skills and opportunities for their improvement in the learning process. The results of the research represent that students are interested in performing research activities, however, their level of research and self-assessment skills need to be improved by the teachers ability to link tasks to the real life and to use different teaching methods and purposeful formative assessment. Thesis consists of: 61 pages, 15 figures, 3 tables, 5 appendices and 49 references
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.subjectpilnveides iespējas
dc.subjectvidusskola
dc.subjectbioloģija
dc.subjectkompetence
dc.titleSkolēnu pētniecisko prasmju pilnveide bioloģijas mācību stundās vidusskolā
dc.title.alternativeImprovement of students' research skills in high school biology lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record