Skaņu [s] un [z] fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana 5-6 gadus veciem bērniem vingrinājumos un rotaļās
Autor
Eigita-Kupča, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats. ''Skaņu [s] un [z] fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana 5-6 gadus veciem bērniem vingrinājumos un rotaļās''. Darba autore: Vineta Eigita-Kupča Zinātniskā vadītāja: Lektore, Mg.pead. Ilze Vilka Darba mērķis. Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas skaņu [s] un [z] izrunas sekmēšanai. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Mērķa sasniegšanai darba teorētiskajā daļā tika izzinātas un analizētas dažādu psihologu, pedagogu un logopēdu prakstiskās darbības un pētījumu apraksti. Empīriskajā daļā darba autore veic patstāvīgo logopēdiskās korekcijas darbību. Hipotēze: Priekšējo mēleņu izrunas korekcija noritēs sekmīgāk, ja: logopēds izzinās bērnu priekšējo mēleņu izrunas īpatnības logopēds izmantos atbilstīgus vingrinājumus un rotaļas koriģējoši attīstošajā darbībā Pētījuma uzdevumi 1. Izzināt dažādu autoru atziņas par priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršanu 2. Analizēt literatūru par vingrinājumu un rotaļas nozīmi logopēda koriģējoši attīstošajā darbībā 3. Veikt pētījumu par priekšējo mēleņu izrunas korekcijas iespējām 5-6 gadus veciem bērniem vingrinājumos un rotaļās 4. Apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus Pētījuma metodes Teorētiskā Literatūras analīze problēmas kontekstā Empīriskās novērošana Darba teorētiskajā daļā raksturota vispusīga bērna attīstība, kā arī fonētiski fonematiskā attīstība, kā arī vingrinājumu un rotaļu apraksts. Tiek pētīta zinātniskā literatūra pedagoģijā un psiholoģijā, aprakstot bērna attīstības likumsakarības, fonētiski fonemātiskās runas attīstības raksturojumu, vingrinājumu un rotaļu nozīmi. Praktiskajā daļā pēc izvirzītajiem kritērijiem tiek analīzēta bērna novērošanas rezultāti fonētiski fonemātiskajā attīstībā vingrinājumos un rotaļās. Darbam izvirzītā hipotēze apstiprinājās! Darba nozīmīgums: izmantojams ikdienas logopēdiskās korekcijas darbā ar bērniem fonētiski fonemātiskajā mazattīstībā, skaņu [s] un[z] apguvē, nostiprināšanā un iekļaušanu runā. Diplomdarba apjoms: 95 lappuses, 8 attēli, 3 tabulas, 77 literatūras avoti Atslēgas vārdi: fonētiski fonemāmātisko traucējumu novēršana, skaņu [s] un [z] fonētiski fonemātiskie traucējumi, 5 – 6 gadus veci bērni, vingrinājumi un rotaļas bērna attīstībā, fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana vingrinājumos, fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana rotaļās. Thes theme of diploma paper: Correction of sounds [s] and [z] phonetic phonemic in 5-6 years olds in exercises and plays Author of work: Vineta Eigita-Kupča Scientific adviser: Lecturer, Mg.pead. Ilze Vilka Aim of the research: Theoretically study and explore the development and phonetic phonemic of the 5-6 years old children using exercises and plays Diploma paper consists of two parts- theoretical part and empirical part Hypothesis: Correction of articulation of front lingual consonants will be more successful if: the logopper will know the peculiarities of the phonetic pronunciation of the front lingual consonants of the children the logopper will use appropriate exercises and plays in remedial development Tasks: Research methodology: 1. Theoretical: research and analysisof the pedagogical and psychological literature and sources 2. Empirical: pedagogical observation, pedagogical trial, processing and analysis of the research data The theoretical part of the work describes the essence and development of children and phonetic phonemic and description of exercises and plays. Scientific literature in pedagogy and psychology is being studied, describing the legality of the child's development, the characterisation of the development of a phonetic phonemic speech, the importance of exercise and playing. The practical part analyses the results of monitoring a child in phonetic phonetic development in exercises and games. The work hypothesis was confirmed. Importance of work: to be used in day-to-day logopedic correction work in primary school for the phonetic phonemic of sound [s] and [z] of the 5-6 years old children to use of the exercises and plays. The diploma paper consists of 95 pages, 8 illustration, 3 annexes, 77 literature sources Key words: prevention of phonetic phonemic interference, phonetic phonemic disorder of sound [s] and [z], children 5 to 6 years old, exercises and games in the development of child, prevention of phonetic phonetic interference in exercises, prevention of phonetic malfunctions in games.
Collections
Verwandte Dokumente
Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.
-
Koriģējoši attīstošā darbība fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā
Sondore, Ilze (Latvijas Universitāte, 2011)Darba nosaukums: Koriģējoši attīstošā darbība fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba autore: Ilze Sondore Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. asoc. prof. Sarmīte Tūbele Darba ... -
Lasīšanas traucējumu korekcija sākumskolas vecuma skolēniem ar fonētiski fonemātisko nepietiekamību
Bernāne, Ingrīda (Latvijas Universitāte, 2010)Diplomdarbā “Lasīšanas traucējumu korekcija sākumskolas vecuma skolēniem ar fonētiski fonemātisko nepietiekamību” tiek apskatītas lasītprasmes pilnveidošanas iespējas un veikta fonemātiskās uztveres korekcija jaunākā ... -
Fonemātiskās uztveres attīstīšana un aktivizēšana 5-6gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Pizāne, Anita (Latvijas Universitāte, 2010)Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski izpētīt fonemātiskās uztveres attīstīšanas un aktivizēšanas nozīmi fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai. Teorētiskā daļa tiek balstīta uz S. ...