Sensoro spēju attīstību veicinoša vide pirmsskolā bērniem 3-5 gadu vecumā
Автор
Vonda, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba “Sensoro spēju attīstību veicinoša vide pirmsskolā, bērniem 3 – 5 gadu vecumā” mērķis ir izpētīt bērnu sensoro spēju attīstību 3 – 5 gadu vecumā. Pētījuma objekts ir 3 – 5 gadu vecu bērnu sensorā attīstība. Pētījuma priekšmets - sensoro spēju attīstību veicinoša vide pirmsskolā. Tika veikta literatūras un avotu analīze par bērna sensoro spēju attīstības pamatnostādnēm, apskatot pedagogu un psihologu pamatnostādnes par bērnu sensoro spēju attīstību un sensoro spēju attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā. Kā arī analizēta literatūra par attīstību veicinošu vidi pirmsskolā, kas sevī ietver jēdziena izpratni, attīstību veicinošas vides nosacījumus un bērna vecuma īpatnību ievērošanu. Praktiskajā daļā tika veikts novērojums par bērnu sensoro spēju attīstību 3 – 5 gadu vecumā pirmsskolā X, kam sekoja izmēģinājuma darbība un atkārtots novērojums. Kvalifikācijas darbs izstrādāts Latvijas Universitātē, darbs sastāv no 2 teorētiskajām un vienas praktiskās nodaļas. Darba apjoms ir 48 lpp., kurā ir 20 attēli un 5 tabulas. Atslēgas vārdi : bērna attīstība, sensorās spējas, attīstoša vide, Montesori sajūtu materiāls. The aim of the qualification paper “Encouraging environment in preschool for sensory skill development in children aged 3 to 5” is to research the sensory skill development of 3 to 5 year old children. The research subject is sensory skill development in children aged 3 to 5. The research object is encouraging environment in a preschool for development of sensory skills. The author analyzed literature and other sources about the principles of sensory skill development in children by researching the guidelines of educators and psychologists regarding the development of sensory skills in children and the factors of sensory skill development in the years of preschool. The author also analyzed literature about the encouraging environment for children’s development in preschool, which includes understanding of the concept itself, the requirements for an encouraging environment and the specific characteristics of different age groups of children. In the practical part the sensory skill development was observed in children aged 3 to 5 in a preschool X, which was followed by an activity where new practices were applied, followed by another observation. The research was developed at the University of Latvia, the paper consists of two theoretical and one practical part. The volume of the paper is 48 pages, including 20 images and 5 tables. Keywords: development of children, sensory skills, encouraging environment, Montessori sensorial materials.