Didaktisko spēļu izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu zināšanu par dabu pilnveidei
Автор
Vadzīte, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs „Didaktisko spēļu izmantošana 3- 4 gadus vecu bērnu zināšanu par dabu pilnveidei” ir izstrādāts, lai noskaidrotu, kā didaktisko spēļu izmantošana maina 3- 4 gadus vecu bērnu zināšanas par dabu. Kvalifikācijas darba autore ir Zane Vadzīte. Darba zinātniskā vadītāja - docente, Dr.paed. Daiga Kalniņa. Pētījuma mērķis ir izzināt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas 3-4 gadus vecu bērnu zināšanu par dabu pilnveidei. Tika izvirzīti seši uzdevumi - veikt literatūras analīzi par 3 – 4 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību; izzināt pirmsskolas izglītības vadlīniju sasniedzamos rezultātus dabaszinātņu jomā; izzināt rotaļu nozīmi pirmsskolas vecumā; atlasīt didaktiskās spēles, kuras veicina zināšanu par dabu pilnveidi; veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību didaktisko spēļu izmantošanā 3-4 gadus vecu bērnu zināšanu par dabu pilnveidei; apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no 4 nodaļām, 4 apakšnodaļām, nobeiguma un pielikumiem. Teorētiskajā daļā apskatīta 3- 4 gadus vecu bērnu psihiskā attīstība, zināšanu jēdziens un 3- 4 gadus vecu bērnu zināšanas par dabu, didaktiskās spēles kā rotaļu veids pirmsskolā, aplūkotas dažādas didaktiskās spēles par dabu. Praktiskajā daļā veikts pētījums, novērtējot 14 bērnu zināšanas par dabu pirms un pēc didaktisko spēļu spēlēšanas. Pētījuma rezultātā ir sasniegts izvirzītais mērķis, noteiktie uzdevumi izpildīti. Izmantojot didaktiskās spēles, uzlabojās bērnu zināšanas par dabu. The qualification paper „Use of Didactic Games for Improving the Knowledge of Nature of 3 -4 Year Old Children” is designed to find out how the usage of didactic games changes the knowledge of 3 – 4 year old children about nature. The author of the qualification paper is Zane Vadzīte. Scientific Supervisor – Docent, dr. paed. Daiga Kalniņa. The aim of the research is to find out the possibilities of using didactic games to improve the knowledge of 3 – 4 year old children about nature. Six tasks were set – to perform literature analysis on the psychological development of 3 – 4 year old children; to find out the achievable results of pre – school education guidelines in the field of natural sciences; to find out the importance of toys at preschool age; to select didactic games that promote the improvement of knowledge about nature; to carry out a pedagogical pilot activity in the usage of didactic games to improve the knowledge of 3- 4 year old children about nature; summarize and analyze the results obtained. The work consists of 4 chapters, 4 subsections, conclusion and appendices. The theoretical part deals with the mental development of 3 -4 year old children, the concept of knowledge and the knowledge of 3 – 4 year old children about nature, didactic games as a type of play in preschool, various didactic games about nature are considered. In the practical part, a study was conducted assessing the knowledge of 14 children about nature prior and after plying didactic games. As a result of research, the set goal has been achieved as well as determined tasks have been fulfilled. Implementation of didactic games improved children’s knowledge about nature.