Adaptācijas procesa veicināšana 1,5-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot muzikālās rotaļas
Автор
Urbāne-Orbāne, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pirmsskolas gaitu uzsākšana ar uztraukumu un stresu asociējas ne tikai vecākiem, bet arī bērniem, pedagogiem un visiem, kas to vēro no malas vai ir iesaistīti adaptācijas procesa norisē. Mūsdienās ļoti daudzi bērni pirmsskolu sāk apmeklēt jau agrajā bērnībā, tāpēc mēdz saskarties ar sarežģītu adaptāciju. Tas ir nozīmīgi ne tikai bērniem un vecākiem, bet arī pedagogiem un visai pirmsskolai. Līdz ar to kvalifikācijas darbā ir aplūkota gan adaptācija un tās būtība, gan 1,5-3 gadu vecu bērnu vecuma posma īpatnības, muzikālo rotaļu būtība un metodika. Rezultātā darba autore secina par muzikālo rotaļnodarbību nozīmīgumu un nepieciešamību, lai veicinātu vieglu adaptēšanos jaunajā mikrovidē. Kvalifikācijas darba apjoms ir 62lpp (ievads, 2 daļas, secinājumi, 27 izmantotās literatūras avoti, 14 pielikumi) Starting of the preschool education is associated with anxiety and stress not only for parents, but also for children, teachers and anyone who observes it from the outside or is involved in the adaptation process. Nowadays, many children start preschool at an early age, therefore they tend to face a difficult adaptation. This is important not only for children and parents, but also for teachers and the whole preschool. Thus, the qualification work covers both adaptation and its essence, as well as peculiarities of the children aged 1.5-3 years and the essence and methodology of musical games. As a result, the author of the work concludes about the importance of musical games and the need thereof to facilitate easy adaptation to the new microenvironment. The volume of the qualification work is 62 pages (introduction, 2 parts, conclusions, 27 sources of used literature, 14 appendices)