Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorDubčaka, Ira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:13Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75486
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50480
dc.description.abstractDidaktisko spēļu iespējas 4-5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanā. Kvalifikācijas darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētītas pedagoģiski psiholoģiskās literatūras atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām, uzmanības būtību, 4-5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības īpatnībām. Tiek analizēta uzmanības noturība, koncentrēšanās spējās, uzmanības pārslēgšanas spējas, uzmanības sadalīšanas spējas Otrajā nodaļā tiek analizēta teorētiskā literatūra par didaktisko spēļu būtību un nozīmi 4-5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstība. Praktiskajā darba daļā veikta bērnu uzmanības novērošana pēc izstrādātajiem kritērijiem. Izveidota didaktisko spēļu kopa bērnu uzmanības veicināšanai, kurā iekļautas 20 spēles. Sakarā ar krīzes stāvokli valstī, nav iespējams veikt bērnu atkārtoto novērošanu, tādēļ tiek iesaistīti eksperti, kuri dod savu vērtējumu katrai spēļu kopā iekļautajai didaktiskajai spēlei. Šos atzinumus apkopojot, tiek veikti ieteikumu bērnu uzmanības veicināšanai. Tā rezultātā tiek atbildēts uz pētījuma jautājumu, kādas ir didaktisko spēļu izmantošanas iespējas 4-5 gadu vecu bērnu uzmanības attīstības veicināšanā? Atslēgvārdi: didaktiskas spēles, uzmanība, uzmanības apjoms, noturība, koncentrācija, attīstība. Darba apjoms: 40. lpp, 4 tabulas, 10 attēli, 21 pielikums, 41 literatūras avoti.
dc.description.abstractOpportunities of didactic games in the development of attention of children aged 4-5 years. The qualification paper consists of three sections. The first chapter examines the findings of pedagogic psychological literature on the peculiarities of 4-5 year-old children's development, the essence of the attention, the peculiarities of 4-5-year-old children's attentional development. The persistence of attention, ability to concentrate, ability to switch attention and ability to divide attention is analysed. The second chapter analyses theoretical literature on the nature of didactic games and its importance for the development of attention of 4-5 year-old children. In the practical part of the work, children's attention was observed according to the developed criteria. A set of 20 didactic games for children's attention has been developed. Due to the crisis situation in the country, it is not possible to make recurrent observation of the children, therefore experts are involved to give their assessment of each didactic game included in the game set. Based on a summary of mentioned opinions, recommendations are prepared for increase of children's attention. As a result, the question of the research - what are the possibilities of using didactic games in promotion of the development of attention of 4-5 year old children? – is answered. Keywords: didactic games, attention, amount of attention, perseverance, concentration, development. The volume of the paper: 40 pages, 4 tables, 10 pictures, 21 annexes, 41 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectattīstība
dc.subjectuzmanības apjoms
dc.subjectuzmanības noturība
dc.subjectkoncentrācija
dc.titleDidaktisko spēļu iespējas 4-5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanā
dc.title.alternativeOpportunities of didactic games in the development of attention of children aged 4-5 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию