Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožata
dc.contributor.authorŠmite, Andra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:19Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75530
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50493
dc.description.abstractKreativitāte tradicionāli tiek uzskatīta par būtisku būvmākslas aspektu. Gan arhitekta, gan būvinženiera profesijās kreatīvās domāšanas spēja ir būtiska darbinieka profesionālo spēju komponente. Kreatīvu ideju realizācija darba vidē ir saistīta ar profesionāļa inovatīvu uzvedību darbā. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai 1) pastāv atšķirības kreativitātes paškoncepta un inovatīvas uzvedības darbā pašnovērtējuma rādītājos starp arhitektiem un būvinženieriem; 2) ir saistība kreativitātes paškoncepta un inovatīvas uzvedības darbā pašnovērtējuma rādītājiem arhitektiem un būvinženieriem; 3) ir saistība kreativitātes paškoncepta un inovatīvas uzvedības darbā pašnovērtējuma rādītājiem būvspeciālistiem – projektētājiem kopumā. Pētījumā piedalījās 91 būvniecības speciālists – projektētājs: 57 arhitekti un 34 būvinženieri. Pētījumā divas izmantotas aptaujas: 1) Īsā kreatīvā Es skala (Short Scale of Creative Self, SSCS; Karwowski, 2011) un 2) Inovatīvas uzvedības aptauja (Innovative Behaviour Inventory, IBI; Lukes & Stephan, 2015). Pētījuma rezultātā konstatēts, ka atšķirības starp abu izlašu aritmētiskajiem vidējiem nav statistiski nozīmīgas. Novērotās saistības abās izlasēs atsevišķi un visiem būvspeciālistiem kopumā pārsvarā ir statistiski nozīmīgas un vidēji ciešas.
dc.description.abstractCreativity is traditionally viewed as an essential part of the art of building creation. The ability to think creatively is a relevant work component in both the architect’s and building engineer’s professions. The realization of the creative ideas in work environment is tied to the innovative work behaviour of the professional. The following research questions were formulated: 1)The differences of the creative self-concept and innovative work behaviour in self-evaluation for architects and building construction engineers; 2)The relationship between the creative self-concept and innovative work behaviour self-evaluations for architects and building construction engineers; 3)The relationship between the creative self-concept and innovative work behaviour self-evaluations for building designers (architects and building construction engineers). 91 building designers took part in the research: 57 architects and 34 building construction engineers. Two self-evaluation questionnaires were used for the surveys: Short Scale of Creative Self, (SSCS; Karwowski, 2011) and Innovative Behaviour Inventory (IBI; Lukes & Stephan, 2015). The results of the research show that there are no statistically significant differences between the means of both groups. The correlations, measured in both groups separately and in total, are medium tight and statistically significant.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectkreativitāte
dc.subjectkreativitātes paškoncepts
dc.subjectkreativitātes pašefektivitāte
dc.subjectinovatīva uzvedība darbā
dc.subjectarhitekts
dc.titleKreativitātes paškoncepta un inovatīvas uzvedības darbā atšķirības arhitekta un būvinženiera profesijās
dc.title.alternativeDifferences in Creative Self-Concept and Innovative Behaviour Between Architects and Building Engineers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию