Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirts
dc.contributor.authorSkara, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:28Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75569
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50511
dc.description.abstractVairākus gadu desmitus pētījumi par metakognitīvās domāšanas nozīmi ir noritējuši dažādās nozarēs – izglītības, neiropsiholoģijas, tiesībzinātnēs, un pēdējā desmitgadē šim konceptam tiek pievērsta zinātnieku uzmanība arī organizāciju un uzņēmējdarbības jomās. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kādas saistības pastāv starp konstruktiem – vajadzība izzināt, autentiskums un metakognitīvās prasmes vadības zinību studentu izlasē. Pētījuma izlasi veido 102 vadību zinību bakalaura programmu studenti no Latvijas augstskolām. Respondenti ir vecumā no 18 līdz 41 gadam (vidējais vecums = 20,68), no tiem sievietes n= 43 (42,2%) un vīrieši n= 59 (57,8%). Šajā darbā tiek izmantoti trīs datu ievākšanas instrumenti: Metakognitīvās Apziņas aptauja, Vajadzības izzināt aptauja un Autentiskuma aptauja. Rezultāti norāda, ka uztvertās metakognitīvās prasmes pozitīvi saistās ar vajadzību izzināt un autentiskuma apakšdimensiju autentiska dzīvošana; vajadzība izzināt cieši pozitīvi saistās ar autentiskumu un visām tā apakšdimensijām – (+) autentiska dzīvošana, (–) attālināšanās no sava es un (–) citu ietekmes pieņemšana. Statistiskā regresija parāda, ka autentiska dzīvošana izskaidro 9% no uztverto metakognitīvo prasmju dispersijas.
dc.description.abstractFor several decades, research on the importance of metacognitive thinking processes has been carried out in different sectors such as education, neuropsychology and juridical science. Over the last decade, there has been an increasing interest in this subject matter from scientists in the entrepreneurial and business areas. The purpose of this study is to examine the relationship between metacognitive skills, the need for cognition and authenticity among business administration students. The sample consists of 102 students from universities in Latvia. There are 43 female and 59 male participants and their average age ir 20,68, ranging from 18 to 41. The study uses three research instruments: Metacognitive Awareness Inventory, The Need for Cognition Scale and Autenticity Scale. The results indicate that respondents’ perceived metacognitive skills relate to the need for cognition and authenticity subdimension authentic living. Also, the construct need for cognition correlates with authenticity and all of its’ subdimensions – (+) authentic living, (–) self-alienation and (–) accepting external influence. Statistical regression analysis shows that authentic living acounts for 9% of the variation in metacognitive abilities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectmetakognitīvās prasmes
dc.subjectautentiskums
dc.subjectvajadzība izzināt
dc.subjectvadītāju metakognīcija
dc.subjectlēmumu pieņemšana
dc.titleVadības zinību studentu vajadzības izzināt un autentiskuma saistības ar uztvertajām metakognitīvajām prasmēm
dc.title.alternativeThe Relationship Between the Need for Cognition, Authenticity, and Perceived Metacognitive Abilities Among Management Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию