Identitātes distress, pārbaudījumu trauksme un akadēmiskā pašefektivitāte dažādu studiju gadu studentiem
Автор
Mjasņikova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis bija ir noskaidrot saistības un atšķirības identitātes distresa, akadēmiskās pašefektivitātes un pārbaudījumu trauksmes rādītājos dažādu studiju gadu studentiem. Pētījums aktualizē identitātes distresa konceptu un pēta iespējamās saistības ar studentu akadēmisko darbību.PēPētījumu grupu veidoja 80 respondenti, kuru starpā bija 70 sievietes un 10 vīrieši. Vidējais vecums grupā bija 25,15 gadi. Identitātes distresa mērīšanai tika izmantota Identitātes distresa aptauja (Identity Distress Survey). Lai izmērītu pārbaudījumu trauksmi tika pielietota Pārbaudījumu trauksmes aptauja (Cognitive Test Anxiety Scale). Akadēmiskās pašefektivitātes mērīšana tika veikta ar Akadēmiskās pašefektivitātes aptauju (College academic self-efficacy scale). Pētījuma rezultātos neuzrādījās atšķirības starp dažādu studiju gadu studentu aptauju rezultātiem, taču uzrādījās statistiski nozīmīgas saistības. Uzrādījās vispārēji vāja, bet statistiski nozīmīga korelācija starp akadēmisko pašefektivitāti un identitātes distresu, kā arī vidēja un negatīva saistība starp akadēmisko pašefektivitāti un pārbaudījumu trauksmi visai izlasei kopā. Starp 2. kursa studentiem uzrādījās negatīva un satistiski nozīmīga korelācija starp akadēmisko pašefektivitāti pārbaudījumu trauksmi, kā arī negatīva korelācija starp 3. kursa studentu akadēmisko pašefektivitāti un pārbaudījumu trauksmi. Zema uztvertā akadēmiskā pašefektivitāte saistīta ar augstu pārbaudījumu trauksmi. The aim of the study was to determine differences and relations between identity distress, test-anxiety and academic self-efficacy among student of different study years. In this study there were correlations identified. The research sample consisted of 80 participants of whom 70 were women and 10 were men. The average age of the group was 25 years. Identity distress was measured by Idenity Distress Scale. Test-Anxiety was measured by Cognitive Test Anxiety scale. Academic self-efficacy was measured by College academic self-efficacy scale. The results don’t show any statistically significant differences between different year student identity distress, test-anxiety and academic self-efficacy. What study does show is that there is a statistically significant relation between academic self-efficay and identity distress, and also between academic self-efficacy and test-anxiety. There were statistically significant relation between second year student academic self-efficacy and test-axiety, same as in third year students. Low perceived academic self-efficacy is related to high test-anxiety.