4-5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas paņēmieni pirmsskolā
Author
Rubene, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „4-5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas paņēmieni pirmsskolā”. Saskarsmes kultūras veidošanā 4 – 5 gadīgiem bērniem būtiska ir pirmsskolas pedagoga darbība, pozitīvi veidota mācību vide, pieaugušajam ir jāsarunājas, jāspēlējas ar bērnu, emocionālā atzīšana bērnā attīsta drošības izjūtu, pārliecību par sevi, saviem spēkiem. Pētījuma mērķis: izpētīt 4-5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas paņēmienus pirmsskolas izglītības iestādē Darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmās nodaļas ietvaros autore analizē bērnu saskarsmes prasmju attīstību pedagogu un psihologu teorijās. Otrās nodaļas ietvaros autore veic bērna attīstību likumsakarību analīzi vidējā pirmsskolas vecumā. Trešās nodaļas ietvaros autore noskaidro pedagoģiskos paņēmienus bērna saskarsmes prasmju veicināšanai. Ceturtajā darba nodaļā ir sniegts veiktā pētījuma apraksts, kura ietvaros tika secināts, ka 4-5 gadīgu bērnu saskarsmju attīstību pirmsskolā veicina bērnstrukturētu lomu rotaļu izmantošana to laikā nodrošinot bērnu pozitīvu savstarpējo atkarību un analizējot bērnu emocijas. Darba apjoms – 47 lappuses, 5 tabulas, 5 attēli. Izmantoti 59 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: saskarsme, komunikācija, prasmes, pirmsskola The topic of the qualification paper: "Methods of promoting communication skills of 4-5 year old children in preschool". In the development of communication culture for 4-5 year olds, the activity of a preschool teacher is important, the learning environment is positively created, the adult has to talk, play with the child, emotional recognition in the child develops a sense of security, self-confidence and strength. The aim of the research: to study the methods of promoting communication skills of 4-5 year old children in a pre-school educational institution. The work consists of four chapters. In the first chapter author describes the theories of pedagogues and psychologists for the development of children's communication skills. In the secon chapter, the author promotes the analysis of the regularities of the child's development in middle school age. In the third chapter, the author clarifies the pedagogical techniques in promoting the child's communication skills. The fourth chapter consists of presented study concluding taht development of 4-5 year old children's interactions in preschool is facilitated by the use of child-structured role-playing games during which, ensures children's positive interdependence and analyzing children's emotions. Thesis consists of: 47 pages, 5 tables, 5 figures. 59 literature sources were used. Keywords: communication, skills, preschool