Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorSilava, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:36Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75723
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50528
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums ir “Iztēles attīstīšanas iespējas tēlotājdarbībā vidējā pirmsskolas vecumā” Darba pamatā ir analizēti iztēles procesi pedagogu un psihologu teorijās, izzināti pedagoģiskie paņēmieni bērnu iztēles attīstīšanā tēlotājdarbībā, kā arī veikts pētījums par bērnu iztēles attīstību tēlotājdarbībā vidējā pirmsskolas vecumā. Vadoties pēc diplomdarbā izvirzītā mērķa, teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt iztēles attīstības iespējas vidējā pirmsskolas vecumā, pētījums ir balstīts uz dažādu tēlotājdarbības veidu izmantošanu ikdienas radošajā procesā. Diplomdarba pirmajā daļā tiek veikta pedagogu un psihologu teorijas izpēte gan par iztēli, gan tēlotājdarbības veidiem un tehnikām. Balstoties uz uz V. Hibneres, J. Anspaka, M. Bartela, K. Mārtinsones, M. Montesori, O. Ņikiforova, A. Nučo Ozoliņas, M. Vidneres, J. Skrastiņas, J. Studenta, A. Vorobjovs, Ļ. Vigotska darbiem un teorētiskajām atziņām tiek pētīta tēlotājdarbības ietekmē uz iztēli vidēja pirmskolas vecuma, un izstrādāti kritēriju pēc kuriem tiks veikts pētījums. Otrā daļa sastāv no pētījuma. Pētījuma process ir sadalīts piecos posmos. Pirmajā un piektajā posmā tiek izmantota zīmēšana, tādējādi fiksējot salīdzināmo materiālu pētījuma starta pozīcijā un nobeigumā. Šie zīmējumi tiks salīdzināti un analizēti izdarot secinājumus par to, vai tēlotājdarbība attīsta iztēli. Savukārt, vidus posmu mērķis ir izmantot dažādus tēlotājdarbības veidus lai pētītu vai tas attīsta iztēli un kurš tēlotājdarbības veids ir aktīvāks iztēles ierosinātājs šī pētījuma ietvaros. Diplomdarba atslēgvārdi: iztēle, tēlotājdarbība. Diplomdarba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, 4 nodaļas, 10 apakšnodaļas, ievads, nobeigums, literatūras un avotu saraksts, 4 pielikumi.
dc.description.abstractThe title of the diploma thesis is “Possibilities of developing imagination in fine arts in middle preschool age”. Guided by the goal set in the diploma thesis, to theoretically study and practically test the possibilities of imagination development in middle preschool age, the research is based on the use of different types of fine arts in the daily creative process. In the first part of the diploma thesis, the research of the theory of pedagogues and psychologists is carried out both on the imagination and on the types and techniques of fine arts. Based on V. Hibner, J. Anspaka, M. Bartela, K. Martinson, M. Montessori, O. Nikiforova, A. Nuco Ozolina, M. Vidnere, J. Skrastiņa, J. Student, A. Vorobjov, L. Vygotsky's works and theoretical findings are studied in the influence of fine art on the imagination of middle preschoolers, and criteria are developed according to which the study will be conducted. The second part consists of a study. The research process is divided into five stages. In the first and fifth stages, drawing is used, thus fixing the comparable material at the starting position and at the end of the study. These drawings will be compared and analyzed to draw conclusions about whether fine art develops imagination. In turn, the aim of the mid-term is to use different types of fine arts to study whether it develops the imagination and which type of fine art is the more active initiator of the imagination within the framework of this research. Keywords of the diploma thesis: imagination, fine work. Thesis structure: annotation in Latvian and English, 4 chapters, 10 subsections, introduction, conclusion, list of literature and sources, 4 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectiztele
dc.subjecttelotajdarbiba
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectzimesana
dc.titleIztēles attīstīšanas iespējas tēlotājdarbībā vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeImagination development opportunities in fine art preschool mind age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record