Izglītības kvalitātes nodrošināšanas pilnveides iespējas X skolā
Author
Golubeva, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Daiga Golubeva. Darba nosaukums: izglītības kvalitātes nodrošināšanas pilnveides iespējas X skolā. Darba mērķis: pētīt izglītības kvalitātes nodrošināšanas pilnveides iespējas X skolā. Atslēgas vārdi: izglītības kvalitātes nodrošināšana, izglītības kvalitātes vērtēšana, izglītības kvalitātes pilnveide. Darba apjoms: 64 lapaspuses, 22 attēli, 3 tabulas, 35 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 5 pielikumi. Mainīgajā 21. gadsimta vidē izglītība ir process, kurš vērts uz ilgtspējīgu attīstību. Tas nozīme, ka svarīgi ir ne tikai nodrošināt kvalitatīvu izglītību, bet arī to nepārtraukti pilnveidot. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra un normatīvie dokumenti, kas atklāj vispārējās izglītības iestādes darbību – vadības struktūru, mērķus un uzdevumus, kā arī procesa organizāciju. Tika analizēta arī izglītības iestādes kvalitātes vadība, vērtēšana un pilnveide. Darba autore konstatēja, ka gan iekšējā, gan ārējā vērtēšana ir svarīga, lai plānotu skolas turpmāko attīstību. Katrai skolai kvalitātes pilnveides virzieni var atšķirties. Autore analizēja skolotāju profesionālās kvalifikācijas pilnveidi, sadarbību starp izglītības iestādēm, gatavošanos akreditācijai un to rezultātu izmantošanu kā virzienus, kuri var uzlabot izglītības kvalitāti. Pētījuma empīriskajā daļā darba autore veica pētījumu X skolā, lai noskaidrotu, kā tiek nodrošināti un kā pedagogi vērtē autores izvirzīto pilnveides virzienu realizāciju skolā. Intervējot skolas direktori, tika iegūti kvalitatīvie dati. Datu apstrādei tika izmantota statistikas programma Microsoft Excel un kontentanalīze. Nobeigumā tika formulēti galvenie secinājumi un priekšlikumi. Darbā izvirzītā hipotēze tika daļēji apstiprināta. Lai to apstiprinātu pilnībā, jāveic papildus pētījumi. Author of the work: Daiga Golubeva. Title of work: Improvement opportunities for assuring the quality of the education in school X. Objective of work: to explore the possibilities for improving the quality of education in X school. Key words: quality assurance of education, assessment of the education quality, improvement of the education quality Volume of the work: 64 pages, 22 pictures, 3 tables, 35 bibliography units, 5 attachments. In the changing 21st century education is the process which is focused on the sustainable development. Therefore it is important not only to ensure the quality of the education but also to constantly improve it. During the theoretical part the author analyst the literature and regulatory documents which revealed the functions of the general education institution - structure of the management, objectives and tasks, and also the organisation of the process itself. The quality management , evaluation and development of the educational establishment was also analysed. The author of the work found that both internal and external evaluations are important for planning the future development of the school. The quality development directions may vary for each school. The author analysed the development of professional qualifications for teachers, cooperation between educational institutions, preparations for accreditation and the use of the results as directions that can later improve the quality of education. In the empirical part of the study, the author carried out a study at the X school to find out how it is ensured and how teachers assess the implementation of the schools development directions proposed by the author. Qualitative data was obtained when interviewing the schools director. Microsoft Excel and content analysis were used for data processing. In conclusion, key conclusions and proposals were formulated. The hypothesis put forward at work was partially confirmed. Additional studies should be carried out in order to be fully approved.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Studiju kvalitātes augstākajā izglītībā novērtēšanas procedūru pielāgošana pandēmijas ierobežojumu laikā un ietekme uz ārējo studiju kvalitātes novērtēšanu.
Šņucina, Olga (Latvijas Universitāte, 2023)Covid-19 pandēmijas apkarošanai tika ieviesti ilgstoši ierobežojumi valstī, Eiropā un pasaulē, kas skāra visas cilvēka dzīves jomas. Kopš ierobežojumu ieviešanas iekšējie un ārējie procesi studiju kvalitātes nodrošināšanai ... -
Izglītības kvalitāte un vadība
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte, Izglītības pētniecības institūts (Latvijas Universitāte, 2000)Krājumā ietvertos rakstus vieno centieni sekmēt izglītības kvalitātes celšanu. Tai pakļauta izglītības politika, izglītības efektivitāte, sistemoloģija izglītībā, izglītības salīdzinošās novērtēšanas metodes, reģionālo ... -
Profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošie faktori
Pauliņa, Ilze (Latvijas Universitāte, 2017)Maģistra darbs „Profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošie faktori” izstrādāts, lai sniegtu ieskatu jautājumos, kas saistīti ar profesionālās ievirzes sporta izglītības vietu un nozīmi ...