Matemātisko prasmju veicināšana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem 2. klasē
Author
Borharde, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs „Matemātisko prasmju veicināšana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem 2. klasē”. Darba autore Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes speciālas izglītības skolotāja programmas studente Sindija Borharde. Pētījuma mērķis ir izpētīt matemātisko prasmju veicināšanu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem 2. klasē. Pētījuma teorētiskajā aprakstā ir apkopota vairāku autoru viedokļi par mācīšanās traucējumu veidiem, izpausmēm, ir sniegti ieteikumi darbam ar šiem bērniem. Autore ir aplūkojusi matemātikas nozīmīgumu cilvēka dzīvē un aprakstījusi kā motivēt un ieinteresēt skolēnus mācīties matemātiku. Pētījuma praktiskajā daļā darba autore ir izstrādājusi mācību stundu plānus matemātikas stundām 2. klasei skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Nozīmīgākais secinājums: Matemātika veicina domāšanas, atmiņas, uztveres, iztēles, vizualizēšanas un radošuma attīstību. Mācot skolēnus ar mācīšanās traucējumiem, skolotājam ir jābūt radošam, atvērtam, vispusīgam un harmoniskam, jo darbs ar šiem skolēniem ir sarežģīts un katram skolēnam ir jāmeklē sava individuālā pieeja. The paper titled „Promoting mathematical skills for students with learning disabilities in Class 2” written by Sindija Borharde, a student of the Faculty of Education, Psychology and Art in Special education teacher’s program at the University of Latvia. The aim of the study is to explore the promotion of mathematical skills for students with learning disabilities in Class 2. The theoretical description of the study summarises the views of several authors on types of learning disabilities, manifestations, recommendations for working with such children. The author has looked at the importance of mathematics in human life and describes how to motivate and interest students to learn math. In the practical part of the study, the author has developed lesson plans for mathematics for Class 2 students with learning disabilities. The most important conclusion: mathematics contributes to the development of thinking, memory, perception, imagination, visualization, and creativity. When teaching students with learning disabilities, the teacher must be creative, open, versatile, and sympathetic because working with these students is complicated and for each student the teacher must find an individual approach.